• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
انعقاد تفاهم نامه دانشگاه ولی‌عصر (عج) و مسئولین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۲۲/اسفند/۱۴۰۰

انعقاد تفاهم نامه دانشگاه ولی‌عصر (عج) و مسئولین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان

در جلسه‌ای با حضور مسئولین دانشگاه ولی‌عصر (عج) و مسئولین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در محل اتاق کرمان، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه ارتباطات مشترک به امضا ریاست دانشگاه و ریاست اتاق بازرگانی کرمان رسید.


رفسنجان زیبا| دکتر رنجبر کریمی در ابتدای جلسه از سابقه و ظرفیت دانشگاه در تمامی ابعاد صحبت کرده و شرایط دانشگاه و پتانسیل‌های همکاری را مطرح نمود.

پس‌ازآن ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با تشریح وضعیت اقتصادی استان به‌ویژه تضاد میان ظرفیت بالقوه موجود و ظرفیت بالفعل و مشکلات ناشی از این شکاف به ذکر مصادیقی از موانع پیش روی توسعه استان پرداخت.

وی رتبه‌های پایین استان در برخی شاخص‌های اقتصادی همچون اشتغال، درآمد سرانه و غیره و مشکلاتی در بخش کشاورزی و آب را به‌عنوان نمونه مثال زد و اقتصاد مبتنی بر دانش را نیاز استان دانسته و از همکاری با دانشگاه ولی‌عصر (عج) نهایت استقبال را نمود.

در ادامه جناب دکتر رستمی از مسئولین اتاق به برخی راهکارهای عملی همکاری طرفین پرداخت و از این همکاری استقبال کرد.

دکتر مصطفی هادوی نژاد پس‌ازآن درخواست داشت نیروهای متخصص موردنیاز صنایع از طریق اتاق به دانشگاه ارسال شود تا متخصصین و فارغ‌التحصیلان دانشگاه جهت رفع نیاز معرفی شوند.

همچنین وی به لزوم استفاده از نتایج پایان‌نامه‌های کاربردی انجام‌شده جهت اطلاع صنایع استان اشاره نمود.

سپس جناب دکتر جعفرپور دغدغه اصلی وزارت علوم را تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه اعلام داشته و پیشنهاد‌هایی جهت گسترش همکاری‌های اتاق بازرگانی و دانشگاه مطرح نمود.

جناب دکتر مسلم انصاری نسب نیز با اشاره برخی کارهای صورت گرفته مشترک و واکاوی مشکلات اقتصادی استان به پتانسیل اساتید دانشگاه در رفع مشکلات صنایع استان پرداخت و همچنین به ظرفیت مرکز آموزش‏های آزاد در برگزاری دوره‏های آموزشی موردنیاز مدیران و کارکنان صنایع اقتصاد استان اشاره نموده و پیشنهاد‌های عملی در این زمینه ارائه نمود.

در انتها جناب دکتر رنجبر کریمی ریاست دانشگاه و جناب مهندس طبیب زاده ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با جمع‌بندی و استقبال از همکاری‌های دوطرفه، تفاهم‌نامه جامعی در این زمینه امضا نمودند تا نقطه شروعی برای آغاز همکاری‌های طرفین باشد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید