• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ابراز نگرانی رییس انجمن ام اس رفسنجان از تأثیر آلایندگی های مس در تشدید بیماری ام اس
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: سه شنبه ۰۹/خرداد/۱۴۰۲

ابراز نگرانی رییس انجمن ام اس رفسنجان از تأثیر آلایندگی های مس در تشدید بیماری ام اس

علیرضا وکیلیان از تأثیر عوامل محیطی منطقه رفسنجان از جمله آلایندگی های مجتمع مس سرچشمه و سم پاشی باغات پسته در تشدید بیماری ام اس خبر داد و گفت: در شهرستان رفسنجان نسبت بیماران ام اس زن به مرد چهار به یک است.


رفسنجان زیبا | رئیس انجمن ام اس رفسنجان در مراسم بزرگداشت روز جهانی ام اس با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰ بیمار ام اس تحت پوشش خدمات انجمن ام.اس شهرستان رفسنجان قرار دارند، افزود: استان کرمان رتبه چهارم ام اس را در ایران دارد و میطلبد بیماران ام اس استان کرمان مورد حمایت های ویژه ای قرار گیرند.

وی با ابراز نگرانی از تأثیر عوامل محیطی منطقه رفسنجان از جمله آلایندگی های مجتمع مس سرچشمه و سم پاشی باغات پسته در تشدید بیماری ام اس، اظهار کرد: در شهرستان رفسنجان نسبت بیماران ام اس زن به مرد چهار به یک است.

علیرضا وکیلیان در ادامه از عدم تحقق تسهیلات پنجاه میلیونی برای بیماران ام.اس در رفسنجان گلایه کرد و گفت: بانک ملی که مسئول پرداخت تسهیلات بیماران ام.اس بود، هنوز پاسخ قانع کننده ای ارائه نداده است که امیدوارم با پیگیری مسئولین شهرستان و انجمن ام اس این وعده تحقق یابد.

رئیس انجمن ام اس رفسنجان اذعان کرد: امیدوارم مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارد در این دوره هم مانند ادوار گذشته توجه بیشتری به بیماران ام.اس رفسنجان داشته باشد.

به گفته رئیس انجمن ام اس، هر ساله به کمک خیرین شهرستان جشن باشکوهی به مناسبت روز جهانی ام اس برای بیماران شهرستان برگزار می شود که امسال علاوه بر آن، تور یک روزه به منطقه گردشگری لاله زار برگزار خواهد شد.

ضمنا خیرین شهرستان رفسنجان میتوانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۷۵۳۱۴ به نام انجمن‌ ام اس رفسنجان واریز نمایند.

جشن روز جهانی ام اس به همت انجمن ام اس، دانشگاه علوم پزشکی، هیات ورزشی بیماران خاص، باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان و مجتمع مس سرچشمه و با حضور بیش از یکصد بیمار مبتلا در تالار لوکس طلایی برگزار شد و با اهدای گل و کارت هدیه به بیماران ام اس رفسنجان پایان یافت.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید