• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۲/اسفند/۱۴۰۱

آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در رفسنجان

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان از آغاز طرح تشدید نظارت با استقرار دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار نظارتی دامپزشکی در شهرستان رفسنجان همزمان با سراسر کشور خبر داد.


رفسنجان زیبا| محمود مقامی با اعلام این خبر گفت: در این طرح کلیه مراکز عرضه در شهرستان شامل مرغ و ماهی فروشی ها، قصابی ها، رستورانها، کبابی ها،کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، سردخانه ها، لبنیاتی ها و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی به صورت مرتب مورد رصد و پایش بازرسی بهداشتی قرار می گیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در تشریح جزییات این طرح درباره گوشت قرمز خطاب به شهروندان گفت: گوشت قرمز باید ممهور به مهر دامپزشکی و به صورت کاملاً مشخص و خوانا با کد کشتارگاه مربوطه باشد و از منابع مجاز تهیه گردد.

وی ادامه داد: لازم است گوشت تازه در یخچال فروشگاه نگهداری و پس از تقاضای مشتری به بیرون یخچال انتقال و تحویل گردد و عرضه گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده ممنوع است و گوشت صرفاً بایستی در حضور مشتری چرخ گردد.

مهندس مقامی در ادامه توجه شهروندان به موارد ذکر شده در مورد گوشت سفید را نیز یادآور و اظهار کرد: گوشت مرغ باید در کشتارگاههای صنعتی طیور تحت نظارت دامپزشکی کشتار و بازرسی شود و در کیسه های نایلونی سالم دارای تاریخ تولید و انقضاء بسته بندی گردد.

وی افزود: یکطرف بسته بندی مرغهای تازه شفاف است و می توان وضع ظاهری و میزان خونابه را کنترل کرد که نباید بیشتر از حد معمول باشد و مرغ تازه بایستی در یخچال ویترین دار و در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری شود؛ ضمن اینکه لازم است دمای نگهداری مرغ منجمد فریز ۱۸- درجه می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت؛ همشهریان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند با شماره ۳۴۳۲۲۰۶۳ تماس بگیرند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید