• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
یازدهمین جشنواره درون دانشگاهی رویش به ایستگاه پایانی رسید 
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۰۹/خرداد/۱۴۰۲

یازدهمین جشنواره درون دانشگاهی رویش به ایستگاه پایانی رسید 

اختتامیه یازدهمین جشنواره درون دانشگاهی رویش با حضور هیات رئیسه دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) و جمعی از مسئولین و دانشجویان در تالار خیام برگزار شد.


رفسنجان زیبا | در این مراسم دکتر مصطفی هادوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری ویترین آرایی زیبایی را برای دانشگاه محقق می کنند، هنر فعالین فرهنگی را کار تشکیلاتی دانست و گفت: دانشجویان ظرفیت تولید محصولات فرهنگی را دارند و این امر باید یک فرصت تلقی شود.

دکتر هادوی نژاد ادامه داد: دانشجویان فعال در کانون های فرهنگی و هنری که به ایام دانش آموختگی نزدیک می شوند، نتوانستند برای بعد از خودشان کادرسازی کنند لذا کانون هایی بودند که در یک دوره ای خوش درخشیدند اما با رفتن بعضی از فعالین، کانون رو به رکود رفته است.

دکتر محمدمهدی حسنی متین معاون فرهنگی دانشگاه نیز کانون های فرهنگی و هنری را ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش استعدادها دانست و افزود: دانشجویان ما استعدادهای بالقوه ای دارند که در این کانون ها می تواند بالفعل شود؛ همانطور که سالیان قبل دانشجویانی در دانشگاه داشتیم و ثمره آن را دیدیم که در این کانون ها توانمند و افراد موفق جامعه شدند.

وی با اشاره به حضور ۲۴ کانون در دانشگاه، از فعالیت ۱۸ کانون در دوره اخیر خبر داد و اظهار کرد: به علت ۳ سال کرونا و فارغ التحصیلی دانشجویان فعال گذشته که کادرسازی نشده بودند کانون ها منفعل شده اند.

علی اکبر بهامین دبیر جشنواره نیز جشنواره درون دانشگاهی رویش را یکی از بزرگترین جشنواره های دانشگاهی بیان کرد و گفت: این رویداد عرصه بروز و ظهور توانمندی ها و دستاوردهای کانون ها و فرصتی برای تجلی جایگاه و نقش مهم آنها در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره معرفی ظرفیتهای کانون ها، تعریف نقش و هویت دقیق کانون های فرهنگی در دانشگاه، شناسایی و معرفی استعداد های دانشجویی در حوزه کانون ها، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی،ترویج فعالیت گروهی و داوطلبانه در دانشگاه است.

بهامین با بیان اینکه جشنواره رویش در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد، تصریح کرد: بخش رقابتی شامل کانون برگزیده، برنامه ها و ایده های خلاقانه کانونی، مسئولیت اجتماعی و گفتگوی دانشجویی و کرسی آزاد اندیشی و بخش غیر رقابتی شامل برگزاری برنامه های کانون های فرهنگی در جشن رویش، معرفی چهره کانونی و نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون ها است.

وی از حضور ۱۸ کانون در بخش های مختلف جشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت: جشنواره درون دانشگاهی رویش از ابتدای مهر سال ۱۴۰۱ تا انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزادگر شد که طی آن هر کانون می توانست در قالب اساسنامه مشغول به فعالیت باشد و برنامه های اجرا شده را به دبیرخانه ارسال کند.د

دبیر جشنواره با اشاره به دستاوردهای کانون ها اظهار داشت: براساس فراخوانی که زده شد ۸۵ اثر از کانون های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری شد و در روزهای اول و دوم خردادماه نمایشگاهی از دستاوردهای کانون های جشنواره رویش برگزار و در معرض دید دانشجویان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

شایان ذکر است که در پایان مراسم از برگزیدگان در جشنواره با اهدای لوح تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید