• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
گزارش اختصاصی رفسنجان زیبا از برگزاری مهمترین رویداد فرهنگی سینمایی کشور در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۰/بهمن/۱۳۹۹

گزارش اختصاصی رفسنجان زیبا از برگزاری مهمترین رویداد فرهنگی سینمایی کشور در رفسنجان

اکران فیلم های بخش سودای سیمرغ در سینما گلستان امین رفسنجان در حالی به نیمه راه رسیده است که شوق اهالی فرهنگ و هنر برای تکرار رویداد در سال های آتی پر میکشد.


رفسنجان زیبا| نمایش فیلم های جشنواره سی و نهم در رفسنجان فرهنگی که پیش از این در ورود به دهه نود به عنوان اولین شهرستان میزبان فیلم فجر ظاهر شده بود، برای متولیان و اهالی فرهنگ و هنر بسیار مسرت بخش بوده است.

این شوق وصف ناپذیر را می توان در حضور و استقبال روبه افزایش مردم و هنرمندان از روزهای ابتدایی اکران شهرستان در سالن سینما در ایامی که کرونا نیز محدودیت هایی ایجاد کرده است، مشاهده نمود.

این استقبال تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر به دلیل تکمیل سالن برای نمایش فیلم های به روز فجر در هفته جاری صندلی خالی وجود ندارد و با توجه به محدودیت های کرونایی افزایش ظرفیت سالن نیز ممکن نیست.

خوشبختانه در ایام مبارک دهه فجر و با نگاه روشن بینانه مسئولین شهرستان در فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت مجتمع مس سرچشمه، انجمن سینمای جوانان و مدیریت عمارت گلستان امین تنها سینمای شهر آماده میزبانی از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شده است تا امکان تماشای فیلم ها از انحصار پایتخت نشین ها درآید و علاقمندان در شهرستان نیز امکان تماشای اولین تولیدات سال سینمای کشور را داشته باشند.

برپایی همزمان رویداد ملی فیلم فجر رفسنجان اینک وارد روزهای میانی اکران شده است و نزدیک به نیمی از آثار بخش سودای سیمرغ جشنواره نیز روی پرده سالن نگین به نمایش درآمده است و تلاش برگزارکنندگان برای حضور مطلوب شهروندان طبق شیوه نامه های بهداشتی مورد تأکید ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد.

صندلی ها و سالن سینما پس از هر اکران توسط پرسنل گلستان امین ضدعفونی می شوند و پیش از ورود تماشاچیان بر استفاده از ضدعفونی کننده دست و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هنگام ورود و خروج و نشستن در سالن توسط ناظرین تذکرات لازم داده می شود.

هم چنین برای سهولت دسترسی مخاطبین به فیلم های موردعلاقه شان، امکان خرید اینترنتی بلیت به صورت همزمان در سایت های سینما تیکت، ایران تیکت و گیشه هفت به نشانیcinematicket.org, irantic.com و gishe7.ir  فراهم شده است.

فارغ از سنجش کیفیت آثار سینمایی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر باید برای فعالیت مجدد سینماها که به بهانه فجر بازگشایی شده اند و شوری در دل فیلمسازان و فیلم دوستان ایجاد کرده اند و موجب تبادل نظر و دیدگاه های مختلف شده است، خوشحال بود.

به گمان برخی از تماشاچیان برگزاری رویداد فیلم فجر می تواند در کنار دارا بودن جنبه سرگرمی، برای هنرمندان و فیلمسازان یک کلاس آموزشی باشد تا علاوه بر تماشای فیلم به نقاط قوت و ضعف آثار نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

در گفتگوهای مختلف با شهروندانی که از اولین روز اکران در محل عمارت گلستان امین حضور یافته اند و روز به روز بر تعداد آن ها افزایش می یابد، می توان میل به برگزاری رویدادهای عمومی را دریافت؛ افرادی که به عشق سینما و با وجود محدودیت های کرونایی در سالن سینما حاضر شده بودند.

تعدادی از مخاطبین که عمدتاً به صورت خانوادگی برای تماشای فیلم حضور داشتند، از این اتفاق بسیار خرسند بودند و از فراهم نمودن این بستر توسط برگزارکنندگان که امکان حضور دقیق و امن آن ها را به وجود آورده بود، ابراز رضایتمندی کردند.

امید که استقبال و حضور پررنگ اهالی فرهنگ و هنر به استمرار حرکت های بزرگ فرهنگی، اجتماعی و هنری بینجامد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید