• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
گرمازدگی به نیمی از محصول پسته رفسنجان خسارت زد/ لزوم افزایش سطح علمی کشاورزان برای رقابت در بازار تولید
دسته بندی: عمومی انتشار: شنبه ۲۲/شهریور/۱۳۹۹

گرمازدگی به نیمی از محصول پسته رفسنجان خسارت زد/ لزوم افزایش سطح علمی کشاورزان برای رقابت در بازار تولید

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از خسارت وارد شده به نیمی از محصول پسته رفسنجان بر اثر گرمازدگی خبر داد.


به گزارش #رفسنجان_زیبا، عباس حاج عبداللهی در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: بیشترین خسارت پسته در منطقه کشکوئیه و بخش فردوس و حومه صورت گرفته و بیشترین رقمی که خسارت دیده پسته کله قوچی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی با بیان اینکه بهترین زمان برداشت پسته قبل از خنک شدن هوا می باشد، گفت: زمان برداشت پسته توسط عمده مالکین بیستم شهریورماه و برای خرده مالکین اول مهرماه اعلام شده است.

وی با اشاره به وجود ۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در رفسنجان، گفت: در حومه ۳۱ هزار هکتار، نوق با ۲۸ هزار هکتار و سپس کشکوییه و کبوترخان به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت پسته را به خود اختصاص داده اند.

حاج عبداللهی با بیان اینکه ۲۵ هزار کارگر به مدت ۴۵ روز کار برداشت محصول را انجام خواهند داد، اظهار کرد: امسال برای ساماندهی کارگران فصلی با مشکلاتی مواجه بودیم که با رفع آنها تا سال آینده شرکت های مربوطه راه اندازی خواهند شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی افزایش سطح علمی فعالیت های کشاورزی را از جمله برنامه های مهم این اداره برشمرد و افزود: افزایش سطح علمی کشاورزان باعث رقابت با دیگر استان ها و شهرستان ها و همچنین کاهش هزینه های تولید می شود.

حاج عبداللهی در ادامه به همکاری پژوهشکده پسته دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اداره جهاد کشاورزی برای تعیین کیفیت نهاده های کشاورزی شهرستان اشاره کرد و از اجرای طرح های دامپروری و کشت گلخانه ای در شهرستان استقبال شهروندان از این قبیل طرح ها خبر داد و افزود: کشت های گلخانه ای و هیدروپونیک به دلیل مصرف کم آب و بازدهی بالا و ارزش افزوده بهترین جایگزین محصول پسته به حساب می آیند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید