• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
گرامی‌داشت سعدی شیرازی در نشر سورمه رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۰۶/اردیبهشت/۱۴۰۲

گرامی‌داشت سعدی شیرازی در نشر سورمه رفسنجان

به همت کانون ادبیات پنج عصر، نشست گرامی‌داشت شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی در نشر سورمه برگزار شد.


رفسنجان زیبا | تقویم پارسی را اگر ورق بزنیم، بیشتر روزهایش با نام شاعران و مشاهیر ادبی‌اش گره‌خورده و این می‌تواند نشان از اهمیت آن‌ها برای جامعه باشد.

اردیبهشت رفسنجان، هوای خوش و البته ناپایدار و مناسبت‌های ادبی فراوان، بهانه‌های خوبی هستند برای پاسداشت فرهنگ و ادب ایران‌زمین و شاه‌بیت مناسبت‌های اردیبهشت، بزرگداشت شیخ اجل سعدی است.

به همین مناسبت نشستی با حضور جمعی از شاعران، فرهنگیان، علاقه‌مندان و تعدادی از دانش‌آموزان رفسنجانی پیرامون ارائه دیدگاههای موجود درباره سعدی شیرازی برپا گردید.

در این نشست صمیمی سید علی میرافضلی پژوهشگر برجسته و شاعر گران‌قدر، از تجربه خود در مسیر تصحیح دیوان حیدر شیرازی سخن گفت و از گردآوری مجموعه یادداشت‌های منتشرنشده در این باره خبر داد.

در ویژه برنامه گرامیداشت سعدی شیرازی که با سعدی خوانی توسط حضار نیز همراه بود، مهدی بمی نژاد نویسنده و ویراستار از طنز سعدی سخن گفت و طی صحبت هایی به مقایسه طنز عبید زاکانی، حافظ و سعدی پرداخت.

این نشست دوساعته با گلایه محمد ترک‌آبادی دبیر باسابقه ادبیات از کمرنگ بودن آثار سعدی در کتب درسی و تأکید بر ضرورت معرفی و مطالعه آثار این شاعر خوش سخن در میان دانش آموزان ادامه یافت.

محمد شریفی نعمت‌آباد، امیرحسین نورالدینی، محمود بنی‌نجار، فاطمه جهانشاهی، ابوالفضل کریمی، حمید محمدی‌بهجت، مهدی جهان‌بخش، مسعود نورالدینی از دیگر حاضرین این ویژه برنامه بودند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید