• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور در منطقه ویژه رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۲۱/مرداد/۱۴۰۱

کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور در منطقه ویژه رفسنجان

کلنگ بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور در مقیاس ۳۰۰ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به زمین زده شد. 


رفسنجان زیبا| بعد از ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و نماینده مردم در مجلس طرح نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ‌زنی شد.

علی فهیمی مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: در راستای پایبندی شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به بحث مسؤولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط‌زیست این نیروگاه خورشیدی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: این نیروگاه پس از کلنگ‌زنی در دو فاز که فاز اول ۲۵ مگاوات و فاز تکمیلی تا ۳۰۰ مگاوات خواهد رسید، احداث می‌شود.

مجری احداث نیروگاه‌های مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه از زمان انتخاب پیمانکار نیروگاه قابلیت راه‌اندازی و اتصال به شبکه سراسری را داشته باشد.

فهیمی با بیان اینکه اعتبار طرح بیش از ۱۲۰ میلیون یورو است، گفت: فضای پیش‌بینی شده به ازای هر مگاوات یک تا یک ونیم هکتار زمین در نظر گرفتیم که در مجموع در حدود ۴۵۰ هکتار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: بخش عمده‌ای از مصارف مجتمع مس سرچشمه طبق تفاهم‌نامه وزارت نیرو با وزارت صمت پشتیبانی خواهد شد و کمک شایانی به پایداری شبکه کشور می‌کند.

فهیمی همچنین متذکر شد: در کشور تا کنون در این مقیاس نیروگاه تجدیدپذیر و خورشیدی نداشتیم که در آینده بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور و منطقه خواهد بود.

حجت‌الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس در این مراسم اظهار کرد: امسال دولت مدیریت کرد و برق مصارف خانگی قطع نشد و در خصوص صنایع، کارخانجات و ادارات برنامه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم خودمان را به برنامه نزدیک‌تر کنیم که صنعت آسیب نبیند، اهمیت دارد چراکه اگر چرخ صنعت خاموش شود اثرات منفی خواهد داشت. بنابراین از مجتمع مس رفسنجان، شرکت ملی صنایع مس ایران که تصمیم دارند کمکی برای دولت باشند و نقش خود را در تولید برق ایفا کنند، قدردانی می‌کنم.

عکاس: بهناز شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید