• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
کشاورزان رفسنجانی سرمایه های خود را از شهر خارج نکنند/ در کنار کشاورزی به رونق اقتصادی کمک کنیم
دسته بندی: تازه های شهر عمومی انتشار: سه شنبه ۱۵/مهر/۱۳۹۹

کشاورزان رفسنجانی سرمایه های خود را از شهر خارج نکنند/ در کنار کشاورزی به رونق اقتصادی کمک کنیم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: پسته کاران به فکر سال های آینده هم باشند؛ معلوم نیست سال های آینده وضعیت پسته چگونه است.


به گزارش #رفسنجان_زیبا؛ حجت الاسلام دکتر جلالی در رابطه با اهمیت حفظ سرمایه های حاصل از برداشت پسته در رفسنجان و ضرورت مشارکت سرمایه گذاران در روستاها اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه پس از چند سال محصول پسته خوبی در شهرستان داریم، شوراها و دهیاران درخواست دارند مالکان عمده بخشی از محصول خود را برای کمک به آبادانی شهر و روستا صرف کنند.

وی افزود: مردم روستا که ماهها رنج ناشی از آلایندگی سموم و انباشت نخاله‌های پسته و… را تحمل می کنند، توقع دارند پسته منفعتی برای منطقه و روستایشان داشته باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ابراز داشت: توجه به این موضوع توسط مالکان عمده پسندیده است، اما ما نمی توانیم آنها را ملزم به انجام این کار کنیم؛ لذا تأکید داریم خرده مالکان و مالکان عمده در فروش پسته شتاب نکنند.

وی ادامه داد: ضروریست پسته کاران به فکر سال های آینده هم باشند؛ چرا که معلوم نیست در سال های آینده وضعیت پسته چگونه است؛ بنابراین درخواست داریم سرمایه های خود را از منطقه خارج نکنند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: برای ایجاد و تأسیس کارگاه ها و کارخانه ها و هرگونه کار اقتصادی در هر نقطه از شهرستان آماده همکاری با سرمایه گذاران هستیم تا با کمک هم در کنار کشاورزی صنعت هم رونق بگیرد و اشتغال ایجاد شود.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: به جای خروج سرمایه ها از شهر و آبادکردن جاهای دیگر، باید با همکاری ادارات جلوی خروج سرمایه ها را از شهر بگیریم و با ایجاد دلگرمی در سرمایه گذاران به توسعه و آبادانی شهرستان کمک کنیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید