• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
پیگیری طرح «کتاب» در مجلس برای ساماندهی وضعیت کتابخانه های کشور
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۲۶/آبان/۱۴۰۱

پیگیری طرح «کتاب» در مجلس برای ساماندهی وضعیت کتابخانه های کشور

نماینده مردم رفسنجان و انار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح کتاب جهت ساماندهی کتابخانه ها و بهبود معیشت کتابداران در این کمیسیون خبر داد.


#رفسنجان_زیبا| حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی با تبریک هفته کتاب، با اشاره به دیدار با رئیس‌جمهور و طرح مشکلات حوزه کتاب در کشور اظهار کرد: نهاد کتابخانه های کشور دارای هفت هزار نیروست و از ۶۰ هزار روستا یک هزار روستا کتابخانه دارند و از ۹۰۰ شهر نیز حدود ۱۲۰ شهر دارای کتابخانه است.

وی ادامه داد: سرانه مطالعه در کشور پایین است در حالی که یکی از شاخص های مهم یک کشور کتاب و سرانه مطالعه است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تأکید بر فراهم شدن زیرساخت های افزایش سرانه مطالعه، تصریح کرد: کتاب معرف شخصیت های ما و انتقال تجارب گذشتگان به آیندگان است و با کتاب عقل انسان شکوفا شده و ذهنش باز و فعال می شود.

وی ادامه داد: طرح کتاب در کمیسیون فرهنگی دنبال می شود که هم معیشت کتابداران و هم ساماندهی کتابخانه ها، همچنین تجهیز و افزایش بودجه نهاد کتابخانه های کشور را در این طرح دنبال می کنیم.

نماینده رفسنجان خاطرنشان کرد: در این خصوص با اعضای کمیسیون به نظر واحدی رسیدیم که امیدواریم بتوانیم به زودی طرح را به تصویب برسانیم و وضعیت کتاب و کتابخانه ها را ازحالت کنونی خارج و ساماندهی کنیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید