• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
پنج شنبه نشینی شاعرانه کانون ادبیات پنج عصر رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۱۹/شهریور/۱۴۰۱

پنج شنبه نشینی شاعرانه کانون ادبیات پنج عصر رفسنجان

درست ۱۰ سال و به گواه شمارشگر پوسترها ۳۷۶ جلسه از شروع پنجشنبه‌هایی برای شعر می گذرد.


رفسنجان زیبا| گروهی از شاعران رفسنجان به عادت این سال‌ها عصرهای پنج‌شنبه دورهم جمع می‌شوند و شعر می‌خوانند و کتاب و از کتاب‌های که خوانده‌اند صحبت می‌کنند و شعرهای یکدیگر را موردنقد و بررسی قرار می‌دهند گروهی که تابه‌حال در چندین جای مختلف حضورداشته و فارغ از مکان به فعالیت خود ادامه داده و حالا هم در محل جدیدش یعنی نشر سورمه واقع در خیابان پانزده خرداد این نشست‌ها را برگزار می‌کند.

کانون ادبیات پنج عصر در راستای برگزاری جلسات منظم هفتگی و با اولویت قرار دادن ادبیات و شعر پیش از هر مهم دیگری و نیز نگاه جدی به‌نقد شعر و بررسی نگاه‌های متفاوت، فعالیت خود را آغاز کرده است. این کانون سعی کرده در طول مسیر خود از همراهی شاعران برجسته‌ی رفسنجان که جزو مفاخر ادبی استان نیز هستند بهره ببرد.

نشست‌های ادبی پنج عصر نیز مانند بسیاری از فعالیت‌ها در دوران کرونا متوقف شد تا سلامتی کسی را به خطر نینداخته باشد و حالا در دوران پس از کرونا فعالیت خود را از سر گرفته است و در دور جدید نشست‌های هفتگیِ خود در پنج‌شنبه گذشته برابر با هفدهم شهریور ۱۴۰۱ دهمین نشست خود را در حالی برگزار کرد که حضور شاعران گران‌قدری از دیار کریمان حال و هوای دیگری را رقم‌زده بود شاعرانی ازجمله: حسین سبزه صادقی، علی ملازاده، محمدرضا براهام و دکتر مریم مداحی پور و همچنین شاعران رفسنجانی که ترکیبی از جوان‌ها و باسابقه‌ها بودند. این نشست نیز با شعرخوانی همه حاضران و بررسی تعدادی از شعرها برگزار شد.

لازم به ذکر است مدیریت کانون ادبیات پنج عصر را امیرحسین نورالدینی و دبیری آن را نیز حمید محمدی از شاعران و کوته سرایان رفسنجانی به عهده‌دارند.

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید