• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
واهمه غرب از واقعیت موازنه قدرت در خاورمیانه
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۰/فروردین/۱۴۰۱

واهمه غرب از واقعیت موازنه قدرت در خاورمیانه

چه شده غنی ترین کشور عربی بعد از هشت سال نبرد و محاصره یمن به این نقطه از استیصال برسد که دست به دامان شورای امنیت سازمان ملل شود، نشان دهنده واقعیات قدرت سیاسی در منطقه خاورمیانه است.


رفسنحان زیبا| جنگ عربستان و یمن در حالی وارد هشتمین سال آغاز خود می شود که ضربات مهلک و تاثیر گذار نیروهای انصار الله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را به ستوه آورده است.

کلافگی ائتلاف سعودی تا بدانجا رسیده که عربستان سعودی به عنوان مهم ترین متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه در نامه ای شکایت خود را نه از کشور یمن، بلکه از گروه انصار الله به شورای امنیت سازمان ملل تسلیم کرده است.

پاسخ به اینکه چه شده، غنی ترین کشور عربی بعد از هشت سال نبرد و محاصره یمن به این نقطه از استیصال برسد که دست به دامان شورای امنیت سازمان ملل شود، نشان دهنده واقعیات قدرت سیاسی در منطقه خاورمیانه است.

ترسیم میدان نبرد یمن گواهی نبردی نا برابر با نتیجه ای دور از تصور است.
منازعه ای که در یک سمت آن ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار دارد که علاوه بر تکیه بر ثروت هنگفت نفتی،مورد حمایت کامل بلوک غرب در همه میدان های قرار دارد و در سوی دیگر گروهی چریکی در فقیر ترین کشور عربی ایستاده که ۸ سال تمام در عین محاصره کامل، شبانه روز زیر حملات عربستان سعودی با بروز ترین تجهیزات نظامی قرار گرفته است.

حتی فرض پذیرش ادعای حمایت ایران از انصار الله، خود عذر بدتر از گناهی برای عربستان سعودی است. در واقع این بیانگر این واقعیت است که ایران که خود تحت شدیدترین تحریم های تاریخ قرار دارد توانسته با حمایت از یک گروه شبهه نظامی در شرایط فوق الذکر، مهم ترین و ثروتمند ترین مهره غرب را در خاورمیانه مستأصل نماید.

این همان واقعیت موازنه قدرت در خاورمیانه است که غرب از پذیرش آن واهمه دارد.
به قلم سید مرتضی سید حسینی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید