• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نیش نقد| چراغ تنها سینمای شهر رفسنجان سوسو می زند
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۶/مهر/۱۳۹۹

نیش نقد| چراغ تنها سینمای شهر رفسنجان سوسو می زند

تنها سینمای شهر که در سال ۱۳۹۰ به همت خانواده نیکوکار امین و با مشارکت شهرداری و شورای شهر وقت بنا شد، از بی توجهی و عدم حمایت های مادی و معنوی مدیران و مسئولین شهرستان و ارگان های حامی فرهنگ و هنر رنج می برد.


به گزارش رفسنجان زیبا؛ درحالی که اوضاع سینماهای سراسر کشور به دلیل شرایط کرونایی حاکم وضعیت مطلوبی ندارد و یکی پس از دیگری به تعطیلی کشانده شده یا به فکر تغییر کاربری افتاده اند، حال تنها سینمای شهر رفسنجان نیز خوش نیست و روزگار سالن های نگین و نیلوفر بدون حضور علاقمندان به سینما می گذرد.

علاوه بر نگرانی های ناشی از کرونا، تنها سینمای شهر که در سال ۱۳۹۰ به همت خانواده نیکوکار امین و با مشارکت شهرداری و شورای شهر وقت بنا شد، از بی توجهی و عدم حمایت های مادی و معنوی مدیران و مسئولین شهرستان و ارگان های حامی فرهنگ و هنر رنج می برد.

به گفته مدیریت عمارت گلستان امین، شرایط اقتصادی موجود و شیوع کرونا به رکود سالن های سینما دامن زده است و هیچ ارگانی برای رونق سینما و تشویق هنرمندان و سینماگران به حضور در سالن های سینما پیشقدم نمی شود.

غلامرضایی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش بلیت برای مجموعه عایدی به دنبال ندارد، اظهار کرد: چراغ عمارت گلستان امین تاکنون به لطف خدا و حمایت مالی خانواده نیکوکار امین و برای احترام به خانواده فرهنگ دوست رفسنجان روشن مانده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت های متعدد از سوی ارگان های حامی فرهنگ و هنر نتیجه ای به دنبال نداشته، گفت: بارها با مجموعه ها و شرکت های خصوصی برای ارائه خدمات به کارکنان و شهروندان مذاکره کرده ایم اما مؤثر نبوده و عملیاتی نشده است.

مدیر مجموعه عمارت گلستان امین رفسنجان ادامه داد: سعی کرده ایم در اکثر رخدادها و رویدادهای فرهنگی و سینمایی میزبان خوبی برای نهادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان باشیم و امیدواریم شاهد رونق بیشتر برنامه های فرهنگی در شهر باشیم.

با توجه به وجود شرکت های خصوصی و کارخانجات صنعتی و هم چنین فراهم بودن زمینه مساعد شهرستان برای حمایت از مجموعه های فرهنگی، ضرورت دارد برای جلوگیری از توقف فعالیت نمایش فیلم در سینما چاره اندیشی شود تا حاصل همت و مشارکت خانواده امین نیز بر زمین نماند و صندلی های سالن های ۱۵۰ نفره عمارت امین بیش از این خاک نخورد.

بایستی نهادهای ذیربط از طریق رایزنی با ارگان ها و حامیان مالی، زمینه حضور هنرمندان و اهالی سینما -که این روزها به دلیل شرایط کرونایی بیش از سایر گروه ها در مضیقه هستند- را فراهم کنند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید