• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نشست نقد و بررسی تئاتر ۱۳ سالگی در فرهنگسرای رسانه
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۳/دی/۱۳۹۸

نشست نقد و بررسی تئاتر ۱۳ سالگی در فرهنگسرای رسانه

نشست نقد و بررسی تئاتر ۱۳ سالگی با حضور کارگردان، منتقد، اصحاب رسانه و عوامل این نمایش در فرهنگسرای رسانه شهرداری رفسنجان برگزار شد.


به گزارش رفسنجان زیبا، این جلسه پیش از ظهر امروز با حضور سید محمد حسینی و محمد افضلی پور پیشکسوتان تئاتر شهرستان و کارگردان و عوامل اجرایی نمایش در فرهنگسرای رسانه شهرداری برگزار گردید.

سیزده سالگی جریان زندگی را به نمایش گذاشت

جواد آزادی نژاد کارگردان و نویسنده نمایش سیزده سالگی در جمع خبرنگاران حاضر و عوامل اجرایی گفت: این رویداد یک تجربه لذت بخش برای همه بود و با وجود مشکلاتی که در طول تمرین پیش آمد و امکانات محدودی که وجود داشت، این کار به خوبی به سرانجام رسید و اتفاق جدیدی رقم خورد و بسیار خرسندیم که مخاطبین از ابتدا تا پایان گروه را همراهی کردند و از آن لذت بردند.

وی در ادامه افزود: اتوبوس عنصر پویایی و حرکت است و قصد این بود که نشان دهیم زندگی در حال جریان و گذراست و نباید یکدیگر را قضاوت کنیم.

جواد آزادی گفت: مخاطب برای هر هنرمند مهم است و باید مخاطب عام و اجتماعی کار را بپسندد و امیدواریم در این موضوع موفق بوده باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای تجربه یک اتفاق جدید با محدودیت های زیادی مواجه گشتیم، اما تلاش کردیم این اتفاق رقم بخورد و کاری نو برای اولین بار انجام دهیم.

مردم با سیزده سالگی همزاد پنداری کردند

محمد میرافضلی از پیشکسوتان تئاتر در این نشست گفت: یکی از نقاط قوت این نمایش درگیرشدن تماشاچی با بازیگر بود که میزان باورپذیری را در تماشاچی بوجود آورد که تئاتر شبیه صحنه زندگی است و واقعی بودن تئاتر محیطی و درگیرکردن مخاطب با قصه از مزایای سیزده سالگی بود.

وی با تبریک به کارگردان که با توجه به عدم وجود تماشاچی حرفه ای و وجود پارازیت در اجرا به خوبی از عهده کار برآمد و تجربه خوشایندی را در ذهن همگان ثبت کرد، گفت: انتخاب مناسب نقش ها و استفاده از لهجه که در جذابیت کار موثر بود باعث شد بازیگران با وجود محدودیت هایی که در طول اجرای نمایش در اتوبوس داشتند، کار قابل قبولی ارائه دهند و از این بابت باید به همگی خسته نباشید و خداقوت گفت.

وی در ادامه افزود: شخصیت پردازی، خرده داستان و جزئیات متن به خوبی اجرا شده بود و کار قابل قبول و تجربه نو و جدیدی رقم خورد و شیوه جدیدی از اجرای محیطی به معرفی نمایش گذاشته شد.

سیزده سالگی باید روند طبیعی خود را دنبال می کرد

سید محمد حسینی از دیگر پیشکسوتان تئاتر رفسنجان ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به کارگردان و عوامل، گفت: ایده کار بسیار خوشایند بود و باتوجه به اجرای این تئاتر در اتوبوس اشکالات خاص خود را داشت و بسیار خوب بود در اتوبوس در حال حرکت اجرا می شد و تماشاچی خاص نداشت و روند طبیعی اعمال می گردید.

وی گفت: متن چهارچوب ضعیفی داشت و در تهیه آن باید دقت بیشتری می شد، از این رو که بصورت تصادفی بازیگران با یکدیگر روبرو می شدند و بدون افکت و با درگیری واقعی که در اجتماع هم شاهد آن هستیم روبرو میشدیم.

   


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید