• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نخستین مرکز عمده فروشان پوشاک کشور در رفسنجان راه اندازی شد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۲۴/آذر/۱۴۰۱

نخستین مرکز عمده فروشان پوشاک کشور در رفسنجان راه اندازی شد

۲۸ واحد زنجیره ای تولید پوشاک با هدف تنظیم بازار و اشتغالزایی برای ۱۶۸ نفر در رفسنجان به بهره برداری رسید.


رفسنجان زیبا| حسین رضایی فرماندار رفسنجان در آئین افتتاحیه ضمن اعلام حمایت از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: تولید پوشاک در شهرستان توسط این زنجیره تولید ۴۰ درصد هزینه های خرید و حمل و نقل را در شرایط کنونی اقتصادی کاهش داده است.

وی افزود: این امر می تواند برای دیگر اصناف به عنوان یک الگو قرار گیرد تا ضمن رسیدن به خودکفایی، محصولات تولیدی به نقاط مختلف کشور هم ارسال و در بازار عرضه شود.

فرماندار رفسنجان واردات کالا را یکی از چالش های مهم کشور دانست و گفت: برای جلوگیری از این امر اجرای طرح های تولیدی با کارگروهی می تواند اثرگذار باشد؛ ضمن اینکه کارهای تولیدی از لحاظ اقتصادی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است.

رضایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و دیگر دستگاه های اجرایی برای حمایت از واحدهای تولیدی در همه زمینه ها اعم از پوشاک اعلام آمادگی دارد تا مایحجتاج شهرستان در داخل تولید شود و از بیرون شهر تأمین نشود که ضررآفرین است.

رضایی ادامه داد: ۵۰ درصد مراجعین به فرمانداری در بحث اشتغال مشکل دارند و با وجود بیش از ۱۲ هزار بیکار در سطح شهر تولیدی های زنجیره ای در هر کالایی می تواند این قشر را از بیکاری نجات دهد.

حسین رضایی با اشاره به اهمیت توسعه صنایع پایین دستی مس، بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به مجتمع مس سرچشمه واگذار شده تا طرح های پایین دستی مس را در آنجا اجرا و موجبات اشتغالزایی و رونق منطقه رفسنجان را فراهم آورد.

راه اندازی کارگاه زنجیره ای تولید البسه با اعتبار اولیه ۳ میلیارد ریال

ام النبنین علیزاده مسئول ۲۸ کارگاه زنجیره ای تولید پوشاک و البسه ثامن الحجج رفسنجان هم در این آئین گفت: ۲۸ واحد تولیدی پوشاک را در نقاط کشکوئیه، نوق، کوثرریز و هرمزآباد و رفسنجان با اعتبار اولیه ۳ میلیارد ریال راه اندازی کردیم و در هر کارگاه ۶ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: با هدف تنظیم بازار و رفع نیازهای خانواده ها در زمینه پوشاک تمامی امور از جمله آموزش طرح های دوخت و دوز و خرید پارچه را با کمترین قیمت از تهران انجام می دهیم.

مسئول واحد زنجیره ای پوشاک ادامه داد: با راه اندازی این مجموعه خانواده ها هزینه کمتری در تهیه لباس پرداخت می کنند و هزینه حمل و نقل از سایر شهرها را برای فروشندگان پوشاک حذف می کند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید