• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
نبود زیرساخت های فرهنگی مانع بزرگ هنرمندان و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در رفسنجان
دسته بندی: عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۲۱/خرداد/۱۴۰۰

نبود زیرساخت های فرهنگی مانع بزرگ هنرمندان و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در رفسنجان

حوزه زیرساخت های فرهنگی علی رغم اینکه از اهمیت و کاربرد فراوانی برخوردار است، به نظر دغدغه مدیران عالی، میانی و حتی عملیاتی حوزه فرهنگ و هنر نمی باشد.


رفسنجان زیبا| شهرستان رفسنجان در حیطه فرهنگ و هنر دارای ظرفیت بالایی می باشد که این مهم باعث بسترسازی برای فعالیت تعداد قابل توجهی از جوانان و علاقمندان این حوزه را فراهم کرده است. فعالیت هایی که در استان، کشور و حتی خارج از مرزهای ایران نمود و بازخورد خوبی داشته است .

در این شهرستان تعداد قابل توجهی هنرمند و هنرجو در قالب حدوداً ۶۰ آموزشگاه آزاد هنری، ۲۰ موسسه فرهنگی هنری، ۴۰ موسسه قرآن و عترت و ۹۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد مشغول به فعالیت هستند. که این آمار نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر است که می‌تواند در جریان سازی توسعه فرهنگی و هنری شهرستان و یا حتی استان مفید باشد. اما نکته مهم و قابل توجه نبود زیرساخت های فرهنگی مناسب استح

حوزه زیرساخت های فرهنگی علی رغم اینکه از اهمیت و کاربرد فراوانی برخوردار است ، به نظر دغدغه مدیران عالی ،میانی و حتی عملیاتی حوزه فرهنگ و هنر نمی باشد!!! نداشتن یک سالن اجتماعات چند منظوره مستقل برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری به شدت در رفسنجان احساس می شود.

نکته جالب اینکه که در میدان شهید صیاد شیرازی رفسنجان فعالیت احداث سالن چند منظوره از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است ولی متاسفانه تا خرداد سال ۱۴۰۰ فقط ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است!!!!

در نهایت اینکه بحث زیرساخت‌های فرهنگی، توجه به هنر و هنرمند و فعالیت های فرهنگی و هنری در دولت آقای رئیسی بسیار مورد توجه قرار گرفته و دارای برنامه مدون و مشخص می باشد که انشاءالله با شروع به کار دولت ایشان شاهد فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت هنرمندان عزیز و همچنین شاهد رشد و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در رفسنجان باشیم انشاءالله….

به قلم سید محسن( آرش) حسینی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید