• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، مقصد سرمایه گذاران چینی در حوزه انرژی خورشیدی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۲۵/شهریور/۱۴۰۱

منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، مقصد سرمایه گذاران چینی در حوزه انرژی خورشیدی

در دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرمایه گذار چینی، درمورد ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفتگو شد. 


#رفسنجان_زیبا| به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح الله بهرامشاهی در این دیدار گفت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نزدیک ترین منطقه به مرکز استان است که در مجاورت دو فرودگاه بین المللی قراردارد.

وی بیان کرد: عدم شناخت سرمایه گذاران در سالهای گذشته باعث شده منطقه دست نخورده باقی بماند اما اکنون حضور سرمایه گذاران این منطقه درحال افزایش است.

مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان گفت: در ۹ ماه گذشته ۲۳ سرمایه گذار در این منطقه جذب شده و درحال رقم زدن بزرگترین واگذاری مناطق آزاد و ویژه هستیم.

بهرامشاهی ادامه داد: درحال حاضر در چهار حوزه تولید کود و سم، it و ict، ماشین آلات صنعتی و سلول های خورشیدی قابلیت سرمایه گذاری را داریم.

مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان تصریح کرد: وجود فرودگاه رفسنجان برای این منطقه از مزیت هایی است که در بحث صادرات و واردات با ایجاد دفتر ترانزیت امکان پذیراست.

مدیرعامل شرکت DEC چین نیز در این دیدار گفت: بیش از ۲۰ سال در زمینه برق فعال هستیم؛ در زمینه هایی چون نیروی هسته ای، انرژی هیدروژن، سیکل ترکیبی و انرژی خورشید و باد در حال پیشرفت هستیم.

مستر چانگ اظهار داشت: شرکت ما وابسته به دولت چین است؛ در حوزه انرژی خورشیدی امکانات زیادی را داریم و کار را از ابتدا تا انتها خودمان انجام میدهیم و تولیدات زیادی را در کشورهای مختلف ایجاد کرده‌ایم. در ایران نیاز به نیروگاه خورشیدی و بادی داریم که مناقصه برگزار میکنیم.

وی بیان داشت: در زمینه شیرین سازی آب دریا گفتگوهایی با شرکت های ایرانی انجام داده ایم و آب خلیج فارس را به کرمان و یزد می‌رسانیم و با شرکت مس نیز دو قرارداد بسته‌ایم.

سرمایه گذار چینی افزود: در بحث انرژی خورشیدی نظرات متفاوتی وجود دارد اما ما میتوانیم یک تکنولوژی که خیلی آسان تر است را در اختیار قرار دهیم. نظر من این است که شرکت مس نیز برخی صنعت ها را به این سمت توسعه دهد.

مستر چانگ با بیان اینکه منطقه ویژه رفسنجان را مدت زیادی است که میشناسد ادامه داد: در چین وقتی منطقه ویژه داریم از سرمایه گذار دعوت می کنیم که در منطقه بیاید تا مدیران منطقه ویژه را برای سرمایه گذارها فراهم کنند.

وی تولید ناخالص ملی شرکتش را برابر ایران دانست و خاطر نشان کرد: شرکت های صنعتی زیادی در چین منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در ایران را مقصد خوبی برای سرمایه گذاری می‌دانند چون در وسط خاورمیانه است و صادرات محصول آسان است.

مدیرعامل شرکت DEC در پایان تصریح کرد: تمایل داریم در استان خودمان یک نمایشگاه برای منطقه ویژه رفسنجان برگزار کنیم تا سایر شرکت ها نیز بتوانند به طور کامل با این منطقه آشنا شوند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید