• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
معدوم سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: جمعه ۱۱/فروردین/۱۴۰۲

معدوم سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در رفسنجان

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، از انجام ۳ هزار و ۴۴۶ بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.


رفسنجان زیبا | دکتر عباس اسماعیلی در بازدید از طرح بسیج سلامت نوروزی، به تشدید نظارت‌های بهداشتی و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌های روده‌ای عفونی در تعطیلات نوروزی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در نوروز امسال ۳ هزار و ۴۴۶ بازدید بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده و تاکنون  از ۲۰۵۹ مرکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و ۱۳۸۷ اماکن بین راهی و اماکن عمومی بازدید شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در طرح بسیج سلامت نوروزی کلیه مراکز و اماکن بین راهی حداقل دو بار بازرسی شده اند، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۳۶۰ مورد سنجش عوامل محیطی نظیر یدسنجی، شوری سنجی، تست روغن مصرفی، سنجش pH و کنترل درجه حرارت با دستگاه‌های پرتابل و ۴۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک به آلودگی انجام شده است.

اسماعیلی از توقیف و معدوم سازی ۳ هزار و ۵۹۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف خبر داد و افزود: رصد سلامت آب شرب و آب استخرهای شنا توسط بازرسان دانشگاه از دیگر اقدامات کارشناسان در این طرح است که در این راستا یک هزار و ۸۱۰ مورد کلرسنجی و ۱۰۱ مورد نمونه برداری میکروبی از سامانه‌ها و شبکه‌های آبرسانی انجام شد.

سرپرست معاونت بهداشتی تصریح کرد: سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی ۱۹۰ برای ثبت گزارش ها و شکایت‌ های مردمی فعال است و تاکنون به ۳۹ مورد از شکایات مردمی رشیدگی شده است؛ شهروندان محترم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی ضروریست با ۱۹۰ تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه آغاز شده است و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید