• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
مروری بر سومین المپیاد ورزشی محلات| انقلابی که باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان در محلات به پا کرد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: سه شنبه ۰۴/مرداد/۱۴۰۱

مروری بر سومین المپیاد ورزشی محلات| انقلابی که باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان در محلات به پا کرد

برپایی سومین المپیاد ورزشی محلات شهرداری رفسنجان نویدبخش ورود مدیریت شهری به پروژه هایی بود که شور اجتماعی ایجاد می کند.


رفسنجان زیبا| سومین المپیاد ورزشی محلات شهرداری رفسنجان از خرداد ماه ۱۴۰۱ با برپایی جلسه هم اندیشی با رؤسای هیأت های ورزشی و با حضور مدیران باشگاه مس و رئیس اداره ورزش و جوانان در هتل جهانگردی آغاز شد.

محفل صمیمانه ای که با وعده های مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان پیرامون اختصاص زمین برای ورزش بانوان و احداث دهکده ورزشی گرم شد و با اعطای حکم مشاور ورزشی شهردار به پهلوان منصور پورمیرزایی خاتمه یافت.

در این گردهمایی دوساعته که مدیریت آن را حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان به عهده داشت، جزییات برگزاری المپیاد ورزشی محلات که پس از تعویق دوساله با شیوه ای متفاوت برگزار می شد، تشریح گردید.

بهره مندی از ظرفیت های موجود در شهرستان و دعوت از افرادی که طی دوره های پیشین در ستاد اجرایی المپیاد همکاری داشتند، نشان از نگاه بی طرفانه مجریان المپیاد سوم و مدیران باشگاه نوپای شهرداری داشت که از زمان آغاز به کارش یک ماه می گذشت.

با فرارسیدن موعد رونمایی از پوستر اختصاصی سومین المپیاد ورزشی محلات، حکم فعالیت رؤسای کمیته های اجرایی از سوی شهردار رفسنجان با حضور رئیس محترم شورای شهر تقدیم شد و فعالیت المپیاد که زمزمه های آن پیش تر در جلسات متعدد داخلی به گوش رسیده بود، رسمیت یافت.

در آستانه میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام برنامه ریزی برای برپایی آیین افتتاحیه سومین المپیاد ورزشی محلات در سالروز ولادت امام هشتم نیز آغاز شد و تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان پای کار آمدند تا بزرگترین رخداد ورزشی وارد فاز اجرایی شود.

میدان قدس مبدأ رژه ورزشکارانی شد که تیمی از سوارکاران، اسکیت سواران و دونده های رفسنجانی را تشکیل می دادند و مشعل المپیاد سوم را که از مسیر خیابان امام خمینی(ره) تا ورزشگاه تختی حمل می شد، همراهی کردند تا در خط پایان به دست ترکیبی از ورزشکاران دیروز، امروز و فردا آقایان رضا نایینی پیشکسوت ورزشی، منصور پورمیرزایی قهرمان جهان و مهراد نوروزی نونهال ورزشکار روشن گردد.

اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی در زمین چمن شماره دو ورزشگاه تختی با حضور مسئولین و تقدیر از مدیران و دست اندرکاران ادارات راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی، اورژانس و … به همراه سخنرانی آقای شهردار از مهم ترین بخش های آیین افتتاحیه سومین دوره المپیاد ورزشی محلات رفسنجان بود.

آماده سازی بستر ثبت نام اینترنتی در کنار ثبت نام حضوری برای مشارکت ورزشکاران در این دوره از رقابت های المپیاد ورزشی محلات نیز از مهم ترین اقدام برگزارکنندگان بود که با استقبال خوبی از سوی ورزشکاران همراه شد و طی آن نزدیک به دو هزار نفر در این رقابت ها نام نویسی کردند.

نکته قابل عرض در این دوره از المپیاد ورزشی محلات، حضور فعالانه هیأت ورزش های نابینایان و ناشنوایان بود که با پیگیری های باشگاه ورزشی شهرداری به جمع ۲۲ هیأت ورزشی حاضر در رقابت ها پیوست تا بارقه امیدی در دل روشن اعضای این هیأت ایجاد شود.

 

هیأت ورزش معلولین و جانبازان نیزاز دیگر فعالان حاضر در المپیاد سوم بود که با والیبال نشسته به میدان آمد و در کنار رشته های شطرنج و گلبال نابینایان و ناشنوایان به نمایش توانمندی ورزشکاران علاقمند این رشته ها پرداخت و آن ها را در رقابتی سالم و پویا شرکت داد.

پر واضح است که استعدادیابی از علاقمندان به رشته اسکیت با حضور قهرمان و رکورددارآسیا و انجام آزمون انتخاب بازیکن تیم فوتسال بانوان شهرداری از دیگر برنامه هایی بود که در خلال مسابقات سومین دوره المپیاد برگزار شد و مورد توجه قرار گرفت.

انجام رقابت های فوتبال ساحلی برای اولین بار در زمینی که به همین منظور توسط شهرداری آماده و در اختیار تیم ها قرار داده شد نیز از دیگر نقاط قوت سومین دوره المپیاد ورزشی محلات بود؛ اتفاقی نو که پیش از این رفسنجان نمونه آن را ندیده بود و شور و نشاط مضاعفی را در میان علاقمندان به وجود آورد.

این رویداد که افتتاحیه آن نیز با رژه تیم های شرکت کننده همراه بود و برای اولین بار در استان برگزار می شد، بازی در زمین های خاکی را به یاد همگان آورد و می توان از آن به عنوان خاطره انگیزترین اتفاق حاضر در المپیاد نام برد که در رشته های فوتبال و والیبال در دوره سوم شرکت می کرد.

بی انصافیست اگر نگوییم به برکت سومین المپیاد ورزشی محلات شهرداری رفسنجان زمین سوارکاری در قاسم آباد پس از سال ها چشم انتظاری ساماندهی شد و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت و موجی از شادی و شعف در دل آنانی ایجاد شد که فرصتی برای بروز توانایی های خود در کورس یافتند.

شطرنج، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، ورزش های زورخانه ای، اتومبیلرانی، بولس و پتانک، دو و میدانی، بوکس، ژیمناستیک، بیلیارد، بسکتبال سه نفره، کشتی، دارت، سوارکاری، سنگنوردی نیز از جمله رشته های ورزشی فعال در این دوره از رقابت ها بودند که در پایان هر یک از آن رقابت ها از برگزیدگان همان رشته تقدیر و تجلیل شد.

گویا باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان در دوره سوم قصد کرده بود ورزشکاران را برای اهدای حکم و مدال های رنگارنگ تا اختتامیه چشم انتظار نگه ندارد؛ از همین رو تا عرق ورزشکاران خشک نشده بود، با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر احکام و مدال ها را به دست و گردنشان آویخت.

شور و هیجان حاصل از برگزاری این رویداد ورزشی به حدی در ذهن مردم و ورزشکاران نشست که طی پیام های گوناگون و در محافل محتلف از برگزاری این رویداد به خوبی یاد کردند و به شهرداری و شورای شهر به خاطر سنگ تمامی که برای ورزشکاران گذاشتند دست مریزاد گفتند.

مشعل سومین المپیاد ورزشی محلات شهرداری رفسنجان پس از دو ماه فعالیت شبانه روزی در شب عید غدیر و در اثنای چهارمین جشن «روی خوش آرامش» با حضور نامداران و قهرمانان ورزشی و در میان تصاویر بیادماندنی از ۶۰ شهید ورزشکار شهرستان که از آن ها به عنوان قهرمانان شهر یاد شده بود،  خاموش گردید.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید