• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در رفسنجان راه اندازی می شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۰۲/تیر/۱۳۹۹

هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در رفسنجان راه اندازی می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان پیگیر دریافت مجوز هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در رفسنجان هستیم و پس از تایید اداره فرهنگ و ارشاد استان این هنرستان مهر امسال در رفسنجان بعنوان دومین شهرستان دارای هنرستان هنرهای زیبا ثبت نام خود را آغاز خواهد کرد.


به گزارش رفسنجان زیبا، ایمان محمدآبادی در جمع خبرنگاران رسالت حوزه فرهنگ و هنر را خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: هدایت، نظارت و حمایت سه رکن اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در شهرستان رفسنجان با ارائه بیش از ۶۵ خدمت در حوزه فرهنگ و هنر انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان در ادامه به وجود هشت نگارخانه خصوصی در شهرستان اشاره کرد و گفت: احداث پنج آمفی تئاتر روباز در پنج روستا در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تمرکز زدایی از فعالیت های فرهنگی_هنری براساس توانمندی ها و ظرفیت ها را مهم برشمرد و گفت: در حوزه فرهنگ و هنر تفاهم نامه هایی با بخشداران و دهیاران امضاء شده است که از حوزه کتابخوانی شروع شده و به حوزه زیرساخت های فرهنگی هنری رسیده است.

وی اظهار کرد: همیاری جامعه فرهنگی_هنری باعث اثر بخشی و ارتقاء جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد شده و نشان دهنده توان این اداره در ارتباط با سایر دستگاه هاست که موجب ایجاد اهداف مشترک بین دستگاه های دولتی و غیر دولتی گردیده است.

وی افزود: موثرترین راه ارتباط و آگاهی بخشی به مردم زبان هنر است و هنرمند باید با تولیدات فرهنگی و اجتماعی گره ای از مشکلات جامعه باز کند، که این روحیه توانمندی در هنرمندان شکل گرفته و روند رو به رشدی داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهسازی سالن مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری اشاره کرد و افزود: در حوزه تئاتر تفاهم نامه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان با شهرداری و شورای شهر امضاء شده است.

وی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را گسترده ترین حوزه برنامه ریزی اجرایی شهرستان دانست و تصریح کرد: با دستگاه ها و نهادهای مختلف رایزنی و گفتگو شده که با ایجاد ظرفیت هایی از تولیدات فرهنگی و هنری حمایت کنیم و هر فردی که در حوزه فرهنگ و هنر صلاحیت و توانایی دارد می تواند فعالیت کند و مجوز بگیرد.

محمدآبادی کشف استعدادهای جامعه فرهنگی_ هنری، شکستن انحصار در حوزه هنر و تامین اقتصاد هنرمندان را از جمله اهداف دیگر این اداره خواند و گفت: در آینده ای نزدیک نگارخانه فرهنگ به محل فروش آثار هنرمندان شهرستان رفسنجان تبدیل می شود.

وی با اشاره به میزبانی شهرستان رفسنجان در رویدادهای ملی و استانی در زمینه خوشنویسی، جشنواره شعر رضوی، تئاتر، هنرهای تجسمی و جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و … از دریافت نشان شهر خلاق کشور در حوزه کتابخوانی خبر داد و اعلام کرد: مردم رفسنجان کتابخوان ترین مردم استان هستند و سعی ما بر این است رفسنجان را بعنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد از تولید اپلیکیشن جدید خبر داد و گفت: نقشه تمامی آموزشگاه های شهر رفسنجان جمع آوری و در این برنامه ارائه میگردد تا مردم با آموزشگاه های مختلف آشنا شوند.

محمدآبادی یادآور شد: با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان پیگیر دریافت مجوز هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در رفسنجان هستیم و پس از تایید اداره فرهنگ و ارشاد استان این هنرستان مهر امسال در رفسنجان بعنوان دومین شهرستان دارای هنرستان هنرهای زیبا ثبت نام خود را آغاز خواهد کرد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید