• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
مجسمه های سنگی سمپوزیوم در سطح شهر رفسنجان نصب می شوند
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۱۸/خرداد/۱۴۰۲

مجسمه های سنگی سمپوزیوم در سطح شهر رفسنجان نصب می شوند

شهردار رفسنجان در حاشیه افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی گفت: مجسمه‌ها در گوشه و کنار شهر نصب می شود تا علاوه بر زیبایی، از هنر هنرمندان ملی، استانی و شهرستانی نیز بهره برده باشیم.


رفسنجان زیبا | شهردار رفسنجان در حاشیه افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی، گفت: این رویداد هنری با دو رویکرد برگزار شده است؛ به طوری که ضمن استفاده از ظرفیت هنرمندان و آموزش دستیاران، مجسمه ها در سطح شهر نصب می شوند.

مهندس کهنوجی با اشاره به اینکه در ساخت مجسمه های سنگی از معماری ایرانی‌اسلامی نشات گرفته شده است، افزود: این مجسمه‌ها در گوشه و کنار شهر نصب می شود تا علاوه بر زیبایی، از هنر هنرمندان ملی، استانی و شهرستانی نیز بهره برده باشیم.

معاون هنری شهرداری رفسنجان نیز گفت: نخستین سمپوزیوم و گردهمایی تخصصی مجسمه‌سازی با سنگ به‌مدت یک ماه ادامه دارد و طی آن پنج نفر از هنرمندانی که در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کنند، مشغول به کارند.

سیدمحسن سجادی از انتشار فراخوان برای دریافت آثار هنرمندان بومی نیز خبر داد و افزود: آثار پذیرفته شده در حوزه مجسمه سازی پس از بررسی، توسط هنرمندان شهرستان اجرا و در نقاط مختلف شهر نصب خواهند شد.

وی اظهار کرد: جنس سنگ‌ها مرمریت و از معادن استان کرمان تهیه شده و ماندگاری بسیار زیادی دارد و اگر آسیب نبیند و تخریب نشود، بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال در رفسنجان می‌ماند.

نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی رفسنجان به همت معاونت هنری شهرداری از یازدهم خردادماه آغاز شده و تا هفته اول تیرماه در محل پارکینگ موزه ریاست جمهوری واقع در بلوار کتاب دایر است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید