• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
لزوم حمایت همگانی برای اجرای سند راهبردی آسیب های اجتماعی رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۹/دی/۱۳۹۹

لزوم حمایت همگانی برای اجرای سند راهبردی آسیب های اجتماعی رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در آیین رونمایی از سند راهبردی آسیب های اجتماعی گفت: برای کنترل آسیب های اجتماعی در رفسنجان باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا با اجرای سند راهبردی بهزیستی و حمایت‌های مسئولین بتوانیم گامی بزرگ برداریم.


رفسنجان زیبا|دکتر فصیحی هرندی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان‌ در جلسه شورای اجتماعی که با رونمایی از سند راهبردی آسیب های اجتماعی همراه بود، گفت: امیدواریم با اجرای مؤثر سند جامع مسائل اجتماعی رفسنجان که با هدف ارائه راهکارهای بهتر برای زندگی اجرا می شود، کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم.

وی عنصر اصلی و اساسی به وجود آورنده بسیاری از آسیب های اجتماعی را نبود اشتغال عنوان کرد و گفت: بخش دولتی و خصوصی باید برای رفع این  مشکل همراهی کنند.

فرماندار رفسنجان با ابراز تأسف از اینکه علت برخی آسیب های اجتماعی ریشه در خانواده و سبک زندگی دارد، گفت: فقدان مهارت های زندگی از جمله مهارت تربیت فرزند، همسرداری، اقتصاد خانواده و  … از دیگر دلایل بروز آسیب های اجتماعی است که بایستی این مهارت ها در دوران تحصیل به دانش آموزان ارائه شود.

فصیحی هرندی عدم‌ آگاهی از مسائل مختلف را موجب بروز آسیب های اجتماعی دانست و افزود: باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی و مهارت آموزی‌ استفاده کرد.

عباس بلندی رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان نیز آسیب های اجتماعی را یکی از مأموریت های مهم بهزیستی عنوان کرد و افزود: در پنج ماه گذشته سند سالمندی و سند مناسب سازی را به تصویب رساندیم و طرح‌های ساماندهی متکدیان و تقویت اورژانس اجتماعی با حمایت مؤسسات خیریه در حال تدوین است.
وی افزود: برای کنترل آسیب های اجتماعی در رفسنجان باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا با اجرای سند راهبردی بهزیستی و حمایت‌های مسئولین بتوانیم گامی بزرگ برداریم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید