• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
قصه امید و مرگ/ وقتی امید به زندگی، مرگ را به زانو در می آورد
دسته بندی: عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۳۰/فروردین/۱۳۹۹

قصه امید و مرگ/ وقتی امید به زندگی، مرگ را به زانو در می آورد

همه چیز از یک گذشت به ظاهر ساده اما پیچیده شروع می شود؛ گذشت از یک ماموریت فوق سری که ماهها برای آن برنامه ریزی شده تا گذشت از خود. وقتی مرگ، زندگی را به نظاره نشسته است.


به گزارش رفسنجان زیبا، «فابیو گوگلیون» و «فابیو رسینارو» گام به گام در ۱۰۰ دقیقه به قدری حساس و ریزبینانه تقابل مرگ و زندگی را به نمایش گذاشته اند که هر لحظه آن را می توان یک درس از زندگی تلقی نمود.

« mine» که در ثانیه به ثانیه فیلم تصمیم دارد نشان دهد زندگی یک بازی نیست و یک ماموریت دقیق و مهم به شمار می رود، با نمایش رزم نفسگیر و البته ناموفق دو سرباز در یک صحرای بی آب و علف، ذهن بیننده را به بازی می گیرد تا به او خاطرنشان کند با کمی درایت و هوشمندی و استقامت می توان از مرگ خلاصی یافت و مسیر را ادامه داد. نویسندگان فیلم قصد دارند با پیوند گذشته و حال زندگی سرباز جسور و جنگجوی قصه، به بیننده متذکر شوند که در نهایت، گذشت و بخشش است که انسان را از بند اسارت رهایی می دهد؛ حتی اگر معنی آن، گذشت از جان یک آدمکش در جشن عروسی پسرش در وسط یک بیابان باشد یا گذشتن از خطای یک آشنای نزدیک در سالهای دور کودکی.

هرچند تعهد و تعلق، بیشترین نقش را از ابتدا تا انتها در فیلم بازی می کنند اما در نهایت جای خود را به رهایی می دهند؛ رهایی از بند هر آنچه آدمی را به دنیا دلبسته کرده است. فیلم سینمایی« mine» را می توان یک ژانر هیجانی به حساب آورد وقتی نقش اول داستان برای حفاظت از جان، بیننده را با تعلیق و کشش همراه می کند؛ این اثر بیادماندنی هم چنین می تواند یک ژانر عاشقانه به حساب آید وقتی مرور خاطرات نقش اول فیلم با کسی که به او عشق می ورزیده در صحنه های میانی او را به وجد می آورد.

داستان در پلان های مختلف نشانه هایی از الهام، ایمان و اعتقاد را بروز می دهد که در نقش یک راهبر و راهنما و در چهره یک مرد صحرانشین به نمایش گذاشته شده است؛ مرد خوشرویی که امید به زندگی را به سرباز قهرمان یادآور می شود.

اثر سینمایی « mine» در نوع خود بی نظیر است؛ زیرا تمام تلاشش را کرده تا به بشر ثابت کند زندگی جریان دارد؛ حتی اگر آدمی یک لنگه پا روی مین باشد و توان حرکت را از او بگیرند و ریز و درشت از درنده و خزنده و آدمکش در روشنایی و تاریکی امان ندهند.

داستان زیبا و جذاب سرباز مایکل به مخاطب می آموزد زمانی که مرگ کمر همت بسته باشد تا زندگی را به زانو درآورد، می توان با امیدواری و بخشش ورق را برگرداند و در لباس یک قهرمان ظاهر شد. این اثر که جزو آثار ماندگار «فابیو» و «فابیو» به شمار می رود به همه علاقمندان و افرادی که برای زندگی می جنگند پیشنهاد می شود تا به آن ها یادآور شود برای رهایی از اسارت کافیست فقط یک قدم بردارند.

به قلم بهناز شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید