• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های استان/استفاده از نیروهای بومی اولویت معادن باشد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۷/فروردین/۱۴۰۱

ضرورت توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های استان/استفاده از نیروهای بومی اولویت معادن باشد

نماینده مردم رفسنجان و انار در دیدار با وزیر صمت گفت: در برخی شهرهای استان بیش از ۲۵۰ طرح سرمایه‌گذاری شده اما در مناطق دیگر عدد سرمایه‌گذاری تک‌رقمی است و باید توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در استان صورت گیرد.


رفسنجان زیبا| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خدمت، حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در جلسه با وزیر صمت که جمعی از نمایندگان استان کرمان هم حضور داشتند، بر توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تأکید کرد و اظهار داشت: در یک نقطه از استان سرمایه‌گذاری تک‌رقمی است اما در بخش دیگری از استان سه رقمی و این نامتوازن بودن سرمایه‌گذاری باید برطرف شود.

وی با تأکید بر تمرکزدایی از پایتخت، خواستار انتقال دفاتر شرکت‌ها به شهرستان‌ها شد و گفت: دفتری را که با ۴۰ نفر نیرو در رفسنجان می‌توان اداره کرد در تهران با صدها نیرو و هزینه‌های بالا اداره می‌شود که ضرورت دارد مس هم مانند فولاد مبارکه اصفهان دفتر خود را به شهرستان انتقال دهد.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه استان کرمان با بیش از ۷۰ ماده معدنی بهشت معادن کشور است، تصریح کرد: فعالسازی و تعیین تکلیف معادن معطل یک ضرورت است که ضمن فعالیت معدن اشتغالزایی شود.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره در معادن افزود: اگر زنجیره در مس محدود به کاتد، آند، مفتول و تولید کابل و سیم هست، کارخانه‌های حاشیه‌ای و جنبی را می‌شود راه اندازی کرد، ازجمله تولید و تعمیر ماشین‌آلات معدنی که متأسفانه در استان معدنی این موضوع دیده نشده است.

حجت‌الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از نیروهای متخصص بومی را در معادن اولویت دانست و گفت: در کنار بزرگترین معدن مس وجود ۱۴ هزار بیکار در رفسنجان منصفانه نیست.

وی با تأکید بر تأمین مواد اولیه برای کارخانه‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که مجوز سرمایه‌گذاری داده می شود باید سرمایه‌گذار برای تأمین مواد اولیه حاشیه امنی داشته باشد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید