• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت توجه به صنعت پرورش اسب در سطح کشوری
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: پنجشنبه ۱۴/اردیبهشت/۱۴۰۲

ضرورت توجه به صنعت پرورش اسب در سطح کشوری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: صنعت پرورش اسب نیازمند سند راهبردی و چشم انداز است و باید در سطح کلان کشوری به آن توجه شود.


رفسنجان زیبا | به گزارش روابط عمومی منطقه، روح الله بهرامشاهی مدیرعامل در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای هیأت سوارکاری گفت: در نزدیکی منطقه ویژه رفسنجان ۵۰۰ کیلومتر به عنوان زون گردشگری درنظر گرفته شده است تا جاده دره راگه به مسیر گردشگری تبدیل شود.

بهرامشاهی با بیان اینکه رفسنجان مسیر صنعتی خوبی را طی می‌کند، بیان کرد: رفسنجان در فاز سوم توسعه قرار دارد با این تفاوت که خیلی از زیرساخت‌های اقتصادی راه اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: با تلاش مجتمع مس راه آهن منطقه ویژه، اقتصاد شهر را تغییر می‌دهد و شهر از بن بست خارج می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با تأکید بر لزوم توجه به سوارکاری به عنوان منشأ درآمدزایی اظهار کرد: با وجود گمرک مستقر در منطقه ویژه، واردات و صادرات خوراک، کنسانتره، مکملات و تمامی تجهیزات متعلق به اسب آسان خواهد شد.

بهرامشاهی ادامه داد: چون حوزه سوارکاری حوزه جذابی است و افراد زیادی درگیر هستند می‌توان پایانه صادرات اسب و تولید نژادهای برتر راه اندازی کرد.

جابر اکبری نژاد رییس هیأت سوارکاری رفسنجان نیز پرورش اسب را مقوله مهمی در رفسنجان دانست و تصریح کرد: اسب در ایران به شدت و سرعت در حال تبدیل شدن به صنعت پر طرفدار است و از دهه هشتاد تا کنون رشد چندین هزار درصدی داشته است.

وی تعداد اسب‌های رفسنجان را حدود ۵ هزار رأس اسب بیان کرد و اظهار داشت: ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه‌های تیمار، خوراک، کارگری و… است که نشان دهنده حجم کار است.

رییس هیأت سوارکاری رفسنجان با بیان اینکه اسب در رفسنجان جزو اموال مردم است، گفت: ۳۰۰ باشگاه سوارکاری در رفسنجان داریم. حوزه اسب‌داری می‌تواند باعث اشتغالزایی و پس از آن تولید ثروت شود.

اکبری نژاد ادامه داد: میدان اسب‌دوانی در قاسم آباد اصلاح شده و استاندارد کشوری دارد اما تجهیزات آن تکمیل نشده است.

وی با اشاره به توان بالای اسب های نژاد داخل به بیان ظرفیتهای این بخش پرداخت و گفت: همیشه نژاد داخلی اصالت و قدرت خود را نشان داده است و برتری خود را ثابت کرده است. ۲۹ رأس اسب ایرانی در سال ۹۹ به قطر صادر کردیم.

رییس هیأت سوارکاری رفسنجان به مشکل صادرات اسب اصیل ایرانی اشاره کرد و گفت: قرنطینه در ایران به شکل جهانی صورت نگرفته، ورود به ایران آسان است، اماخروج با مشکلات مواجه است.

اکبری نژاد در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود در کنار معرفی‌ ظرفیت شهرستان معرفی پرورش اسب نیز تبیین شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید