• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت تشکیل کارگروه تسهیل‌گری در راستای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری
دسته بندی: عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۲/دی/۱۴۰۰

ضرورت تشکیل کارگروه تسهیل‌گری در راستای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بر تشکیل کارگروه تسهیل‌گری در راستای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تأکید کرد.


رفسنجان زیبا|به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با فرماندار ویژه شهرستان در دفتر فرماندار دیدار کرد.
روح الله بهرامشاهی در این دیدار با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های منطقه اظهار داشت: از بدو تأسیس منطقه تا کنون ۶۸ واگذاری انجام شده که در حال حاضر ۲۱ شرکت فعال، ۴ شرکت نیمه‌فعال و ۲۶ واحد واگذارشده اقدامی صورت ندادند و ۱۲ واحد در حال ساخت و ۵ واحد نیز غیرفعال هستند و در مجموع ۱۱۳۳ نفر اشتغالزایی شده است.
وی با اشاره به طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که باید به تصویب شورای عالی مناطق کشور برسد، از ایجاد طرح تحول در منطقه بر پایه سه محور ازجمله شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان محور اصلی، بنگاه‌های حاکمیتی و سرمایه‌های مردمی خبر داد و افزود: در خصوص سرمایه در گردش مردم طی ۴ ماه اخیر استقبال زیادی صورت گرفته که به‌واسطه وجود مزیت گمرک در منطقه و تسهیل در واردات و صادرات بوده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: در حال حاضر به‌دلیل کمبود آب، مجوز برای صنایع کم‌آب بر صادر می‌شود.
وی به راه‌اندازی مرکز جوارمنطقه‌ای با همکاری فنی و حرفه‌ای و راه‌اندازی پژوهکشده نوع ۳ با همکاری دانشگاه ولیعصر (ع) پرداخت و از مکاتبه با بانک گردشگری برای فعال‌شدن بخش گردشگری با توجه به ظرفیت‌های شهرستان یاد کرد.
به گفته بهرامشاهی، محور گردشگری منطقه تا دره راگه تعریف شده و با توجه به اینکه دره راگه جاذبه طبیعی منحصر به‌فردی به شمار می‌رود، این محور زیرساخت خوبی در حوزه گردشگری شهرستان خواهد بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان همچنین از همکاری یک شرکت مشاوره‌ای دانش‌بنیان برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان رفسنجان با منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.
انجام طرح مطالعاتی خط ریلی به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان موضوع دیگری بود که بهرامشاهی به آن پرداخت و گفت: در صورت ایجاد این خط و اتصال به خط کرمان، مستقیم به بندر چابهار متصل خواهد شد و یک مزیت خوب برای صنایع است.
وی در ادامه در رابطه با تأسیس صندوق پسته و راه اندازی پیست موتورسواری با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان در منطقه ویژه اقتصادی مواردی را مطرح کرد.
بهرامشاهی تشکیل کارگروه تسهیل‌گری برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه را ضرورت دانست و خواستار همکاری مسؤولان در این زمینه شد.
پورمحمدی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان هم در این دیدار داشتن سند توسعه و طرح جامع را برای یک مجموعه مهم دانست و اظهار کرد: اگر در چارچوب سند و با اهدافی که ترسیم شده پیش برویم به موفقیت می‌رسیم.
وی راه‌آهن را یکی از زیرساخت‌های مهم سرمایه‌گذاری برای شهرستان برشمرد که استارت کار آن زده شده و تصریح کرد: داشتن خط ریلی برای منطقه ویژه اقتصادی هم یک مزیت خوب به‌شمار می‌رود.
فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان در خصوص راه‌اندازی پیست موتورسواری، بر داشتن طرح جامع و دستگاه متولی که مسئولیت‌پذیری داشته باشد تأکید کرد و برای تأسیس صندوق پسته قول همکاری داد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید