• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت ایجاد پارک علم و فناوری شمال کرمان در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۸/شهریور/۱۴۰۱

ضرورت ایجاد پارک علم و فناوری شمال کرمان در رفسنجان

چهارمین جلسه شورای هماهنگی مراکز رشد و واحدهای فناورانه شهرستان رفسنجان با محوریت راه اندازی پارک علم و فناوری شمال کرمان برگزار شد.


رفسنجان زیبا| رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) در این جلسه با اشاره به پتانسیلهای دانش بنیان و فناورانه شهرستان، راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) را پیش قراول ایجاد پارک علم و فناوری شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه رفسنجان مستعد دریافت پارک علم و فناوری است، اظهار کرد: پوشش ظرفیت های شمال استان و احصاء مشکلات این بخش از نتایج راه اندازی پارک در شهرستان است.

دکتر رنجبرکریمی ادامه داد: اتخاذ شیوه های نوین، راه تجاری سازی ایده ها را کوتاه نموده و از این طریق به اشتغالزایی شهرستانی که دچار عارضه تک محصولی و بلایای طبیعی شده است، کمک می کند.

دکتر رنجبرکریمی یکی از بزرگترین مشکلات مراکز رشد و واحدهای فناورانه شهرستان را علیرغم رتبه بالایشان در استان، عدم جذب بودجه های اختصاص یافته برای توسعه این مراکز عنوان کرد.

وی نبود ساختارهای قانونی شهرستان را از دیگر موانع حاضر بر سر سراه مراکز رشد و واحدهای فناورانه قلمداد کرد و افزود: تنها راه رفع این معضلات و شکوفایی مراکز، وجود پارک علم و فناوری است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) با قدردانی از نگاه بلند و آینده محور مجلس شورای اسلامی بخاطر تصویب قانون جهش تولید که برکات فراوانی را عاید گسترش علمی و پژوهشی کشور خواهد کرد، گفت: فرصت پیش آمده برای همه دانشگاه ها مغتنم است.

وی هم چنین به سفر دکتر خیرالدین معاون فناورانه و نوآوری وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اشاره و اظهار امیدواری کرد: سفر معاون محترم وزیر سه شنبه انجام خواهد شد و برکات زیادی را برای دانش بنیان ها و مراکز فناور شهرستان خواهد داشت.

در این جلسه فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به بنیه قوی شهرستان رفسنجان در پرورش مراکز رشد و فناور، بر لزوم ایجاد پارک علم و فناوری تاکید و از همه مسئولین شهرستان خواست برای راه اندازی این مهم دانشگاه ولی عصر(عج) را یاری نمایند.

هم چنین رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن تقدیر از اهتمام دانشگاه ولی عصر(عج) در ورود به مسائل دانش بنیان ها و تقویت آنها، آمادگی این مرکز را جهت استفاده از پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ولی عصر(عج) اعلام کرد.

دکتر شاهرخی محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح های مشترک زیادی بین این دو دانشگاه در حال انجام است، بر گسترش این مناسبات تاکید کرد.

در ادامه جلسه روسای دانشگاه های شهرستان به معرفی توانمندیهای خود در این زمینه پرداختند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید