• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت ایجاد صنایع پایین‌دستی برای تولید ثروت در کرمان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۶/تیر/۱۴۰۲

ضرورت ایجاد صنایع پایین‌دستی برای تولید ثروت در کرمان

مدیرکل مرکز فنی‌و‌حرفه ای استان کرمان گفت: ضرورت دارد با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تک‌محصولی بودن برخی شهرستان‌های شمال استان، مسئولین به توسعه صنایع پایین‌دستی توجه بیشتری داشته باشند.


رفسنجان زیبا| شهرکی در آیین افتتاحیه مرکز جوارکارگاهی کارخانجات الماس کویر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در صنایع بزرگ همچون شمش فولاد، سنگ‌آهن، کاتد مس و غیره خام‌فروشی می‌شود، ایجاد صنایع پایین‌دستی را در رونق اشتغال مؤثر خواند.

مدیرکل مرکز فنی‌وحرفه ای استان کرمان با اشاره به خام‌فروشی محصولات صنعتی مانند مس، فولاد، سنگ‌آهن و غیره بر ضرورت ایجاد صنایع پایین‌دستی این محصولات و اشتغال‌زایی با توجه به تک‌محصولی بودن برخی شهرهای شمالی استان کرمان تأکید کرد.

وی افزود: فضای تولیدی و تجهیزات موجود در آن فقط ۲۰ درصد در تولید مؤثر است و ۸۰ درصد موفقیت تولید به نیروی انسانی وابسته است؛ اگر این نیروی انسانی به علم و دانش مجهز شود، تولید و اشتغال‌زایی افزایش می‌یابد.

شهرکی راه اندازی مراکز جوارکارگاهی در مجموعه‌های تولیدی را نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه اشتغال دانست و اظهار کرد: با افتتاح این‌گونه مراکز و تزریق جریان علمی، فضای تولیدی و تجهیزات با کمک نیروی انسانی آموزش دیده به رونق تولید منجر می‌شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید