• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رنج صنعت گردشگری رفسنجان از تورها و اقامتگاههای غیرمجاز
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۰۸/مهر/۱۴۰۰

رنج صنعت گردشگری رفسنجان از تورها و اقامتگاههای غیرمجاز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان: صنعت گردشگری رفسنجان از تورهای و اقامتگاههای غیرمجاز گردشگری رنج می برد.


رفسنجان زیبا| حسن حسینی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز، آژانس های گردشگری شهرستان را شاکی کرده است علیرغم اینکه ما اخطارهای رسانه ای را صادر کردیم اما متاسفانه این موضوع همچنان ادامه دارد از شهروندان می خواهیم از تورهای مجاز استفاده کنند.

خوی ادامه داد: ایراً ارباب رجوع هایی داریم که با تورهای غیرمجاز مسافرت رفته اند حتی سفرهای زیارتی، علاوه بر کیفیت پایین خدمات ارائه شده به این افراد، متاسفانه بعضی از برخوردهای ناشایست با آنها صورت گرفته است که چون این تور مجوزی از سوی میراث نداشته آنها را به مراجع قضایی برای پیگیری ارجاع داده ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان به صنعت گردشگری به عنوان نهالی نوپا یاد می شد، افزود: متاسفانه با اوضاعی که برای این صنعت در دوران کرونا پیش آمد درختان تناور این صنعت از پا افتادند چه برسد به نهال نوپا. با این وجود خساراتی وارد شد اما فعالان گردشگری در شهرستان با نجابت و با صبر و مسئولیت پذیری از منافع خود گذشتند و تابع دستورات ستاد کرونا بودند و سعی کردند برای جلوگیری از شیوع این ویروس کمک کنند.

وی عنوان کرد: با این وجود سعی کردیم با استفاده از تسهیلات گردشگری صنعت گردشگری و صنایع وابسته مانند صنایع دستی را حمایت کنیم. در مقیاس شهرستانی به عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی توانستیم از برخی حمایتهای مالی برای سرپا نگه داشتن مشاغل گردشگری بهره ببریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان در ادامه تصریح کرد: علاوه بر خسارت کرونا به صنعت گردشگری شهرستان، اتفاق نامیمون دیگری در شهرستان رفسنجان رخ داده است و اگر برخورد نشود پس از کرونا این موضوع بیشتر شود که یکی تورهای غیرمجاز و دیگری اقامتگاههای غیرمجاز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان خاطرنشان کرد: اقامتگاههای گردشگری پس از طی سلسه مراتبی و تشریفات قانونی به آنها مجوز داده می شود حتی اقامتگاههای گردشگری مجوزهای سختگیرانه ای دارند.

حسینی افزود: در شهرستان اخیراً افرادی بدون مجوز در مکانهایی که مسافر عبور می کند با راهنمایی هایی مسافر را به سمت اقامتگاههای غیرمجاز هدایت می کنند متاسفانه یکی از صنوف هم در این کار دخیل است. اگر چه بساط کرونا جمع خواهد شد اما اقامت غیرمجاز به صنعت گردشگری ما خسارت زده است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید