• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رفسنجان پایگاه ولایت/ محبت حاج قاسم از جنس محبت به حسین«ع» است
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۱۳/دی/۱۳۹۹

رفسنجان پایگاه ولایت/ محبت حاج قاسم از جنس محبت به حسین«ع» است

آیت الله خاتمی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه رفسنجان از قبل از انقلاب شهر ولایت و امام بوده است، گفت: رفسنجان پایگاه ولایت بوده، هست و خواهد بود.


رفسنجان زیبا| آیت الله خاتمی در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای شهرستان که با حضور مسئولین در مصلای امام خامنه ای رفسنجان برگزار شد، ولایتمداری شهر رفسنجان از پیش از انقلاب را مایه مباهات دانست و افزود: دو عالم این شهر آیت الله هاشمیان و حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در این خطه و این صراط  در خط امام و ولایت حرکت می کردند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ شهید در شهرستان رفسنجان اظهار کرد: این شهر که همواره پایگاه ولایت بوده، هست و خواهد بود، باید مهد پرورش این شهیدان باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه محبت به حاج قاسم از جنس محبت به امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهماالسلام است، به ارادت وی به شهر کرمان و برپایی ایام عزای سیدالشهداء در بیت الزهراء اشاره کرد و ویژگی های سردار دلها از زبان رهبر انقلاب را برشمرد.

سرکشی به خانواده شهدا و تکریم فرزندان شهدا ازجمله ویژگی های سردار سلیمانی بود که آیت الله خاتمی در سخنان خود به آن اشاره کرد و افزود: حاج قاسم به دنبال شهادت می دوید و گریه اش برای شهادت تصنعی نبود.

وی ادامه داد: حاج قاسم تظاهر نمی کرد و خودنمایی در کارش نبود؛ مراقب حدود شرعی بود؛ مرز دین برایش بسیار مهم بود و مراقب بود به کسی تعدی و ظلم نشود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حاج قاسم ابزار شهادت و تدبیر را برای خدا خرج می کرد، گفت: شهید حاج قاسم فقط در عرصه نظامی نبود که اهل سیاست و تدبیر باشد؛ بلکه در عرصه سیاست خارجی هم بسیار مدبرانه عمل می کرد و در عراق و سوریه همانند یک دیپلمات ورزیده به صحنه می آمد.

وی افزود: حاج قاسم خدایی بود؛ وقتی برای خدا قدم برداشتی، خدا جلوی پایت را روشن می کند.

این مراسم با اجرای سرود دانش آموزی و دکلمه فرزند شهید ابوالقاسمی از شهدای غدیر و مداحی کربلایی مجتبی رمضانی و هم چنین رونمایی از یک قطعه موسیقی انقلابی همراه بود.

 

در حال بروزرسانی …

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید