• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رفسنجان و شهربابک هدف شرکت ملی صنایع مس ایران در اجرای مسئولیت های اجتماعی در استان کرمان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۷/مهر/۱۴۰۱

رفسنجان و شهربابک هدف شرکت ملی صنایع مس ایران در اجرای مسئولیت های اجتماعی در استان کرمان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران: رفسنجان و شهربابک هدف شرکت ملی صنایع مس ایران در اجرای مسئولیت های اجتماعی در استان کرمان هستند.



رفسنجان زیبا| دکتر رستمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمرکز شرکت ملی صنایع مس ایران بر مسئولیت اجتماعی در استان کرمان روی شهرستان های رفسنجان و شهربابک است، از رشد ۴۰ درصدی بودجه در این مناطق خبر داد.

وی تلاش برای تکمیل ورزشگاه شهدای مس و افزایش بودجه باشگاه مس رفسنجان از ۱۲۷ میلیارد به ۱۶۰ میلیارد تومان را از عمده اقدامات شرکت ملی صنایع مس ایران در رفسنجان عنوان کرد.

اختصاص بودجه ۱۶۰ میلیاردی برای ایجاد تصفیه خانه آب رفسنجان و تکمیل عملیات عمرانی جاده داوران با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر مواردی بود که مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به آن اشاره کرد.

دکتر رستمی با بیان اینکه کار ساخت هتل و بیمارستان خصوصی در رفسنجان به خوبی انجام می شود، از اختصاص ۴۰ میلیارد تومانی منابع برای سیل اخیر رفسنجان خبر داد و افزود: ابلاغ کرده ایم تا این مبلغ با نظر مسئولین هزینه شود و پیگیری می کنیم.

رستمی ادامه داد: مسئولیت های اجتماعی شرکت کم نشده است و اگر کسی کم کاری کرده باشد، رسیدگی می کنیم.

عکاس: مهناز شریفی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از راه اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی در استان با همکاری و همراهی جامعه مهندسی، دانشگاهی و علمی و تخصصی کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر دو آزمایشگاه مرجع معدنی در تهران و کرج داریم که هزاران نمونه آزمایشگاهی از سراسر کشور به این دو نقطه ارسال می شود اما تا اعلام نتیجه نهایی هر آزمایشی در حوزه معدن ممکن است ۶ ماه طول بکشد.

دکتر رستمی با بیان اینکه استخراج مولفه دیگر توسعه صنعت مس است، اظهار داشت: ما سه معدن بزرگ مس در سرچشمه، میدوک و سونگون داریم و معدن دیگری هم به نام سریدون در کنار سرچشمه پیدا شده است؛ لذا بنا داریم سرعت استخراج این ۱۹ میلیارد تن ذخیره مس کشور را افزایش دهیم که حتی با سرعت بخشی به امر استخراج، معادن مس کشور تا ۲۵۰ سال آینده جای کار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: رتبه تولید مس کاتد ایران هجدهم جهان است و در داشتن ماده معدنی نیز در جایگاه پنجم جهانی قرار داریم و فاصله ۵ تا ۱۸ یعنی فرصتی برای جمهوری اسلامی و نظام وجود دراد تا از این ظرفیت برای اشتغال و توسعه تولید و صادرات و استحکام قدرت اقتصادی کشور استفاده کند لذا بنا داریم رتبه تولید را به رتبه ماده معدنی برسانیم.
وی افزود: برای کسب رتبه ۵ جهانی، باید ظرفیت تولید را از ۲۵۰ هزار تن به یک میلیون تن برسانیم.

دکتر رستمی سرمایه را فاکتور مهم در توسعه دانست و بیان کرد: اگر شرکت ملی مس سالیانه ۸۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته باشد، سودی معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان عاید شرکت می شود؛ از طرفی دنیا طالب مس است و ما از جهت تامین منابع مالی هیچ مشکلی نداریم و ابزارهای تامین مالی در اختیار شرکت مس است.

وی وجود ۲۸ هزار نفر نیرو از بهترین افراد را از مزیت های شرکت مس بیان و تصریح کرد: شرکتی در آسیا نمی توان یافت که مثل ایران با تجربه ترین نیروی انسانی را داشته باشد.

دکتر رستمی از اعلام آمادگی شرکت برای افزایش ظرفیت کنستانتره در معادن برای دستیابی به صادرات ۱۰ میلیارد دلاری خبر داد و افزود: قصد داریم ظرفیت را در سرچشمه به ۴۰۰ هزار تن، در خاتون آباد ۲۰۰ هزار تن و در سونگون هم ۴۰۰ هزار تن برسانیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید