• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رفسنجان رتبه برتر سامانه رصد اشتغال را در استان کسب کرد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۳۰/آذر/۱۴۰۱

رفسنجان رتبه برتر سامانه رصد اشتغال را در استان کسب کرد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان: رفسنجان با انجام ۹۳ درصد تعهد سامانه رصد اشتغال، رتبه برتر استان را کسب کرد.


رفسنجان زیبا| مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: رفسنجان امسال ۹۳ درصد از تعهد در سامانه رصد اشتغال را انجام داده و در حوزه راستی آزمایی نیز ۹۷ درصد از ثبت نام شدگان در این سامانه واقعی بودند.

محمدرضا مصباح روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: رفسنجان بالاترین درصد های تحقق در کل استان را در زمینه جذب و ثبت نام در سامانه اشتغال کسب کرده است .

وی افزود: اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی رفسنجان افزایش یافته و بخشی از اعتبارات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ به متقاضیان اعطا شده که منتظر هستیم تا بودجه ۱۴۰۱ اعلام شود تا طرح های توسعه ای در این شهرستان اجرا و میزان اشتغال آفرینی افزایش یابد.

مصباح بیان کرد: از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ چندهزار میلیارد تومان بودجه وارد استان شده اما نباید به صورت جزیره ای عمل شود باید از طریق تقسیم بودجه و اعطا به پشتیبان ها بتوان برای چندین نفر (در قالب پشتیبان) ایجاد اشتغال کرد.

وی در بخش دیگر از سخنانش تصریح کرد: با توجه به اینکه معادن خدماتی را به مردم ارائه می کنند اما مصیبت هایی را بر سر برخی شهر ها جاری می کنند، ایجاد توسعه نامتوازن باعث افزایش ایجاد افسردگی در شهرها شده است.

مدیرکل اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در جامعه شهرستان جا افتاده که هرکس شاغل سرچشمه باشد خوشبخت و دیگران بدبخت هستند.

مصباح گفت: در پایش از مراجعان به فرمانداری، دفتر نماینده مجلس و امام‌جمعه رفسنجان اکثرا خواهان کار در سرچشمه هستند و البته اکثر این افراد دارای شغل هستند و کعبه آمال خود را در سرچشمه می بینند.

وی با بیان اینکه با بی بندوباری مالی در سرچشمه و گل گهر سیرجان مخالفیم، افزود: این کعبه آمال به علت بی مسئولیتی و‌نداشتن یک برنامه جامع برای مس توسط مدیران حاکم برآنجاست‌ که اتفاق افتاده است.

صباح ادامه داد: اصلاح ساختاری و کنترل نیاز است تا نگهداری این نعمت خدادادی و البته انفال(بیت المال) و رساندن به دست همگان از راه توسعه و پیشرفت شهرستان محقق شود.

وی تأکید کرد: افزایش حقوق و مزایای کارکنان و‌ کارگران سرچشمه و البته گل گهر سیرجان باید حدی داشته باشد؛ با بی بند و باری مالی مخالفیم باید حساب و‌ کتاب مشخص باشد و این دغدغه نیازمند جلسه استانی است.

این مقام‌مسئول همچنین اظهار کرد: برای جذب سرمایه جهت رشد و توسعه منطقه نیاز است جلسه ای مابین مدیران شرکت های بزرگ کشور از جمله شستا و بنیاد برکت و مسیولین شهرستان برگزار شود تا سرمایه هنگفتی به رفسنجان اورده شود و کارگاه ها و کارخانجات راه اندازی شود.

مصبباح از صدور مجوز نمایندگی کاریابی در بخش های شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای دسترسی آسان و بهتر مردم به کاریابی تعداد کاریابی ها در شهرستان را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به وجود دو کاریابی در شهر رفسنجان گفت: مجوز نمایندگی در بخش های کشکوییه، نوق و دیگر نقاط شهرستان صادر می شود تا عموم مردم بتوانند به سهولت از خدمات کاریابی ها بهره مند شوند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید