• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رفسنجان؛ بزرگترین تولیدکننده پسته ایران در آستانه برپایی رویداد مهم اقتصادی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۱۸/خرداد/۱۴۰۲

رفسنجان؛ بزرگترین تولیدکننده پسته ایران در آستانه برپایی رویداد مهم اقتصادی

رفسنجان بزرگ ترین تولیدکننده پسته ایران دو ماه دیگر شاهد رویداد مهم اقتصادی جمع آوری محصول ارزآور و لوکس پسته خواهد بود.


رفسنجان زیبا | با نزدیک شدن به شهریورماه و آغاز زمان برداشت پسته، شهرستان رفسنجان به عنوان قطب بزرگ پسته در جهان و کشور آماده پذیرایی از رویداد مهم اقتصادی می شود.

رفسنحان با دارا بودن ۸۰ هزار هکتار باغ پسته سهم عمده ای از صادرات پسته کشور را به خود اختصاص می دهد و اکنون مقدمات لازم برای برپایی این رویداد از جمله مدیریت حضور کارگران فصلی در حال پیگیری است.

در همین راستا، جلسه شورای مشورتی جهاد کشاورزی به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای برداشت محصول پسته از باغ های رفسنجان در دو ماه آینده در فرمانداری رفسنجان تشکیل شد.

در این جلسه معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مدیر آب و منطقه ای و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

فرماندار رفسنجان در این جلسه با بیان اینکه برای برداشت پسته در ۵۰ روز، روزانه ۲۰ هزار کارگر در رفسنجان مشغول به کار می شوند، اظهار کرد: باید برای تأمین نیازهای اسکان، بهداشتی، نان، خوراک، امنیت و … کارگران فصلی چاره ای اندیشید.

وی تصریح کرد: سال گذشته با وجود محصول کم معادل چهار هزار تن پسته، برداشت محصول یک هفته به طول انجامید، اما امسال پیش بینی می شود با وجود ۶۰ تا ۶۵ هزار تن محصول، برداشت بیش از ۵۰ روز زمان ببرد.

رضایی هم چنین از انجام رایزنی با استانداری کرمان پیرامون اختصاص سهمیه ارد و نان برای تأمین نیاز روزانه کارگران فصلی در شهرستان خبر داد.

فرماندار رفسنجان در ادامه تصریح کرد: برای اسکان کارگران محلی توسط شهرداری ها در شهرهای رفسنجان، نوق، کشکوئیه و سایر بخش ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی به لزوم جذب سهیمه سوخت گازوئیل برای کشاورزان اشاره کرد و گفت: برخی ترمینال های فرآوری پسته (ضبط پسته) در نزدیکی چاه موتورهای کشاورزی قرار دارند و فاقد گازرسانی هستند که باید سهمیه ای جهت فرآوری محصول از استان جذب و در اختیار آنان قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه در طول برگزاری رویداد، عوامل نیروی انتظامی و بسیج در راه های ارتباطی شهرستان به طور چشمگیر حضور خواهند شد تا تردد وسایل حامل محصول پسته با امنیت انجام شود، گفت: ضروریست کارگران با ورود به شهرستان شناسایی و مشخصات آن ها توسط نیروی انتظامی دریافت و ساماندهی شوند.

خبر از مجتبی شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید