• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
دومین جشنواره انار در رفسنجان/ پیش بینی برداشت ۱۲۰ تن انار از باغات خنامان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: شنبه ۲۹/مهر/۱۴۰۲

دومین جشنواره انار در رفسنجان/ پیش بینی برداشت ۱۲۰ تن انار از باغات خنامان

جشنواره انار دهستان خنامان از توابع شهرستان رفسنجان در استان کرمان به ایستگاه دوم رسید.


رفسنجان زیبا | دومین جشنواره انار دهستان خنامان رفسنجان همزمان با روزهای پایانی مهرماه، با حضور جمع کثیری از اهالی و مردم شهرستان های کرمان و رفسنجان مجاور بقعه امام زاده شاه چهل تن برگزار شد.

فرماندار رفسنجان در آیین اختتامیه جشنواره انار، با اشاره به وجود بیش از ۱۲ هکتار باغ انار در دهستان خنامان، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بالای ۱۲۰ تن انار از باغات برداشت شود که به طور میانگین از هر درخت بین ۴۰ تا ۵۰ کیلو انار برداشت می شود.

وی دهستان خنامان را منطقه ای معرفی کرد که دارای آبی چون قند و خاکی چون طلاست و افزود: اقلیم این منطقه برای کاشت گیاهان دارویی مناسب است که می توان برای تولید عرقیجات گیاهی مورداستفاده قرار داد.

حسین رضایی با تأکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به جایگزینی محصولات کشاورزی همچون زرشک و عناب، گل محمدی و … برای جلوگیری از هدررفت آب، خواستار حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی شد و گفت: با اختصاص زمین های کشاورزی به کاشت محصولاتی چون زعفران، به و بادام کاغذی به جای پسته، می توان حداکثر استفاده را از زمین های کشاورزی برد.

وی از اجرای طرح آمایش سرزمینی در دولت خبر داد و با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح شناسایی نقاط قوت و ضعف مناطقه است، گفت: دهستان خنامان ظرفیت گردشگری مناسبی دارد و دارای آثار تاریخی و شخصیت های بزرگ علمی و چهره های ماندگار است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید