• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
دست اندازها اجرای نیات واقف را به تعویق می اندازد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۰۴/اسفند/۱۴۰۱

دست اندازها اجرای نیات واقف را به تعویق می اندازد

متولی موقوفه حاج شریف رفسنجان خواستار همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان برای احیاء حقوق موقوفه ها شد.


رفسنجان زیبا| امیرجاهد وکیل زاده با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در موقوفه حاج شریف طی سه سال اخیر، گفت: در این مدت ضمن پیگیری مطالبات موقوفه، برای ساماندهی مجموعه های عام المنفعه این مجموعه نیز تلاش هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین باغات موقوفه در جعفرآباد واقع شده اند، از ساماندهی وضعیت باغات پسته در این مدت خبر داد و افزود: با پیگیری های فراوان توانستیم درختانی که در مرحله تولید ذغال بودند، نجات دهیم و شاهد به بار نشستن محصول در آن ها باشیم.

متولی موقوفه حاج شریف رفسنجان از رفع مشکلات چهل ساله در این مدت ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: برای رسیدگی به مجموعه های عام المنفعه شامل مسجد و کتابخانه و املاک موقوفه نیز اقدام و مراکز را تجهیز کردیم.

وی با اشاره به کشف بخش عمده ای از اراضی تصرف شده موقوفه، احداث مهمانسرا با زیربنای یکصد متر، اختصاص اینترنت اختصاصی برای اعضای کتابخانه و خریداری امکانات و کتب موردنیاز مجموعه را از دیگر اقدامات تولیت در سال های اخیر دانست.

وکیل زاده با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت اشتغال پرسنل موقوفه، خواستار همکاری دستگاههای اجرایی برای احقاق حقوق موقوفه های شهرستان شد ‌و ادامه داد: این موقوفه برای امام حسین علیه السلام است؛ وقتی با دست انداز مواجه می شود، اجرای نیت واقف به تعویق میفتد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مغازه های تحت مالکیت موقوفه در اجاره بسیاری از شهروندان است که سال ها از پرداخت بدهی سر باز زده اند، اظهار کرد: ما موظفیم درآمدها را متناسب با نیات واقف هزینه کنیم و تعلل در دریافت مبالغ، در نیت واقف تعلل ایجاد می کند.

امیرجاهد وکیل زاده در ادامه با اشاره به اینکه تولیت موقوفه حاج شریف در دوران کرونا نیز برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی و اطعام به نیازمندان اقدام کرده است، تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم و مسئولین برای احیاء حقوق موقوفه در راستای نیات واقفین همت کنیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید