• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
درآمد بازارچه خیریه کوثر برای نیازمندان واقعی صرف می شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۴/بهمن/۱۴۰۱

درآمد بازارچه خیریه کوثر برای نیازمندان واقعی صرف می شود

مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان از راه اندازی بازارچه به منظور کمک به نیازمندان واقعی خبر داد.


رفسنجان زیبا| به گزارش خبرنگار ما، اسماعیلی در جمع خبرنگاران اشاره به فعالیت ۱۱ ساله خیریه کوثر، گفت: تاکنون ۱۶ بازارچه در سطح شهر برپا شده و هفدهمین بازارچه به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی برای کمک به نیازمندان واقعی از اهداف برگزاری بازارچه خیریه است، اظهار کرد: تمامی اعضای بازارچه افتخاری هستند ‌و صد در صد درآمد حاصل از فروش برای کار خیر صرف می شود.

مدیرعامل خیریه کوثر ادامه داد: هفدهمین دوره بازارچه خیریه کوثر از سه شنبه ۲۵ بهمن تا شنبه ۲۹ بهمن در محل آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور ۵۰ غرفه در بازارچه، افزود: این غرفه ها شامل فروش مواد غذایی و خوراکی، صنایع دستی، مس و غیره هستند.

محسن اسماعیلی در اامه نیت اصلی و بنای خیریه را تامین جهیزیه برای نیازمندان عنوان کرد و گفت:در سال های اخیر با کمک خیران پا به کار در حوزه‌های دیگر از جمله مسکن و اشتغال هم ورود کرده ایم.

وی با اشاره به برخورداری از تیم تحقیق و شناسایی نیازمندان در خیریه، اظهار کرد: گروه تحقیق خیریه با حضور در منازل نیازمندانی که متقاضی دریافت کمک‌ هستند نیازمندان واقعی را شناسایی می‌کنند و خیریه برای تأمین جهیزیه یا ارائه تسهیلات یا کمک بلاعوض اقدام می کند.

مدیرعامل خیریه کوثر از توجه ویژه به موضوع اشتغال طی دو سال اخیر خبر داد و با اشاره به فعالیت ۷۶ نفر در مجموعه خیریه کوثر با بیمه و حقوق اداره کار، تصریح کرد: از سال ۹۲ با راه اندازی کارگاه خیاطی، به تولید لباس مدارس و کارخانه‌ها پرداختیم و پس از آن با ایجاد کارگاه تولید دستکش با حضور ۴۰ نفر از بانوان، دستکش مورد نیاز شرکت مس را تهیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال ساخت مجتمع مسکونی ۴۸ واحدی هستیم که تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا سه ماه آینده در اختیار زوج‌های جوان نیازمند قرار می‌گیرد تا بین یک تا سه سال به‌صورت رایگان سکونت یابند.

اسماعیلی هم چنی از تلاش برای فرهنگسازی کمک نکردن به متکدیان سخن گفت و افزود: برای فرهنگسازی بیشتر در میان مردم به منظور کمک به خیریه‌ها و نهادهای امدادی به‌جای متکدیان تلاش کرده ایم و از همشهریان عزیز درخواست داریم پول خود را به خیریه‌ها بدهند تا به نیازمند واقعی داده شود.

وی افزود: تأسیس صندوق قرض‌الحسنه خیریه کوثر، راه اندازی کلینیک دندانپزشکی و خدمات‌دهی به نیازمندان تحت پوشش موسسه خیریه کوثر، آزادی ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد و توزیع هفتگی غذای گرم از دیگر اقدامات این مرکز است.

مدیرعامل خیریه کوثر خاطرنشان کرد: از زمان شروع به کار صندوق، ۳۰۰۰ نفر از اعضای تحت پوشش خیریه از تسهیلات بدون سود بهره‌مند شده اند و در بحث اشتغال خانگی ۱۰۰ نفر از تسهیلات بهره‌مند شده اند.

گزارش از مجتبی شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید