• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
خانه تاریخی حاج آقاعلی رفسنجان در مسیر جهانی شدن/ درِ بزرگترین خانه خشتی جهان همه روزه باز است
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۰۳/فروردین/۱۴۰۲

خانه تاریخی حاج آقاعلی رفسنجان در مسیر جهانی شدن/ درِ بزرگترین خانه خشتی جهان همه روزه باز است

مدیرعامل شرکت همگامان مس رفسنجان در جمع خبرنگاران از استمرار پیگیری ها برای ثبت جهانی خانه تاریخی حاج آقاعلی خبر داد.


رفسنجان زیبا| روح الله شاکری با اشاره به قدمت بنای خانه حاج آقا علی واقع در روستای قاسم آباد رفسنجان، اظهار کرد: ثبت جهانی این مجموعه جزو برنامه های از قبل تعیین شده بوده و در برنامه ریزی های شرکت همگامان مس نیز قرار گرفته است.

وی از انجام بازرسی های مستمر از مجموعه طی سال های گذشته خبر داد و گفت: برنامه ریزی هایی برای انجام امور مربوط به ثبت جهانی شده که در سال جاری نیز ادامه دارد تا بتوانیم فعالیت های جدید را طراحی و به پیشرفت هایی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت همگامان مس که مأموریت بهره برداری از مجموعه حاج آقاعلی را از سوی مجتمع مس سرچشمه بعهده دارد، گفت: تلاش می کنیم در فضای مجازی تبلیغاتی مطلوب انجام گیرد تا خانه حاج آقاعلی به گردشگرانی از سراسر دنیا شناسانده شود.

وی با قدردانی از فرمانداری، شهرداری، اداره اوقاف و میراث فرهنگی، شرکت صنایع مس افق، دهیاری و شورای روستای قاسم آباد، از همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای واگذاری این مجموعه به شرکت همگامان مس در راستای مسئولیت های اجتماعی به منظور ارائه خدمات به همشهریان و هموطنان تشکر کرد.

شاکری ادامه داد: الحمدالله با همکاری دستگاه های اجرایی توانستیم بهره برداری از خانه حاج آقاعلی را به مرحله ایده ال برسانیم و برای رفع نواقص و تکمیل فضاهای باقیمانده از جمله هتل و موزه مردم شناسی برنامه ریزی و پیگیری می کنیم.

 

درِ بزرگترین خانه خشتی جهان همه روزه باز است

 

وی هم چنین از برگزاری جشنواره نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در خانه حاج آقاعلی خبر داد و تصریح کرد: با اجرای برنامه های شاد و مفرح و موسیقی نواحی و محلی از اول تا سوم فروردین ماه میزبان هموطنان و همشهریان عزیز هستیم.

مدیرعامل شرکت همگامان مس با تأکید بر اینکه ارائه خدمات در این مجموعه موقت نیست و در طول سال ادامه دارد، گفت: غرفه های صنایع دستی و صنایع غذایی، رستوران و آموزشگاه هنری و گالری نقاشی در این مجموعه راه اندازی و در همه ایام سال برای بازدید عموم دایر است.

خانه حاج آقا علی در ۶ کیلومتری شهر رفسنجان در استان کرمان قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین خانه‌ های خشتی جهان به شمار می رود که در سال ۱۳۷۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید