• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
جبران خسارات سیل و سرمازدگی در رفسنجان و انار اولویت دولت باشد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۲۳/مرداد/۱۴۰۱

جبران خسارات سیل و سرمازدگی در رفسنجان و انار اولویت دولت باشد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه هنوز یک ریال از خسارت سرمازدگی به کشاورزان پرداخت نشده است که بحران سیل به آن اضافه شد، گفت: جبران این خسارات در اولویت دولت باشد.


رفسنجان زیبا| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خدمت، حجت‌الاسلام دکتر حسین جلالی در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه اظهار کرد: موضوع اشتغال جوانان، انتقال آب خلیج‌فارس برای شرب دو شهرستان رفسنجان و انار و ساماندهی اتباع بیگانه از اولویت‌های رسیدگی است که باید نسبت به آن اقدام عاجلانه شود.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه ۱۵ درصد حقوق معادن که حدود دو هزار میلیارد تومان می‌شود باید به استان واریز شود اما حدود دو، سه درصد واریز می‌شود که ضرورت دارد این قانون اجرا شود تا بتوانیم با سهمی که از این حقوق می‌گیریم گوشه‌ای از مشکلات حوزه انتخابیه را حل کنیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: اگرچه رسیدگی به مشکلات ذکرشده ضروری است، اما در حال حاضر رسیدگی به موضوع سیل ضروری‌ترین درخواست ما است که دولت باید بر اساس گزارش دکتر وحیدی وزیر کشور و گزارش استاندار کرمان خسارات سیل در رفسنجان و انار و همچنین خسارات سرمازدگی را هرچه زودتر جبران کند.
وی عنوان کرد: در سیل رفسنجان بیش از ۲۰۰ خانه ۱۰۰ درصد ویران شده، شبکه آب شرب ۳۰۰ میلیارد تومان آسیب دیده و درختان پسته غرق در گل‌ولای هستند. معضلاتی که گریبان کشاورزی رفسنجان را گرفته خطر بیکاری ۲۰۰ هزار نفر که از محل پسته ارتزاق می‌کنند را در پی دارد و این یک بحران خواهد بود.
حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه بانک‌ها تسهیلات ارزان به کشاورزان بدهند و دولت هرچه زودتر از سهم خود از کمک‌های بلاعوض و وا‌م‌های کم‌سود به مردم کمک کند، افزود: می‌طلبد از محل حوادث غیرمترقبه نسبت به جبران خسارات وارده به این حوزه انتخابیه کمک شود و مردم این انتظار را از دولت مردمی و انقلابی دارند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید