• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
تفکر مدیریتی در شرکت ملی صنایع مس ایران، موجب پیشرفت شده است
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۰۹/تیر/۱۴۰۰

تفکر مدیریتی در شرکت ملی صنایع مس ایران، موجب پیشرفت شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران، هم دارای تفکر مدیریتی است و هم دارای دانش لازم، انگیزه، برنامه‌ریزی، ابزار و بودجه است.


رفسنجان زیبا| نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران، هم دارای تفکر مدیریتی است و هم دارای دانش لازم، انگیزه، برنامه‌ریزی، ابزار و بودجه است و این مجموعه به نقطه‌ای از پیشرفت دست یافته است که استان کرمان باید برای پیشرفت، این بنگاه اقتصادی را در نظر بگیرد و از آن کمک بخواهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه‌شنبه ۸ تیرماه جاری در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه، هفته قوه قضائیه و شهادت ۷۲تن از یاران امام ازجمله شهید بهشتی را تسلیت گفت و به ارکان مهم توسعه و پیشرفت یک کشور پرداخت.

وی توضیح داد: یکی از محورهای مهم پیشرفت در یک کشور، نیروی انسانی است و یک کشور اگر در هر زمینه‌ای بخواهد پیشرفت کند با سه مسئله مهم، مهم‌تر و مهم‌ترین مواجه است و صنعت و معدن هم از آن مستثنا نیست.

حجت‌الاسلام علیدادی با اشاره به این‌که مسئله مهم، توسعه است و توسعه اگر در جایی رقم نخورد آن کار سال‌ها متوقف است؛ بیان کرد: اگر توسعه در دستور کار باشد برای انسان و نیروی انسانی جذابیت، خلاقیت و انگیزه ایجاد می‌کند.

وی مسئله مهم‌تر را پیشرفت عنوان و تصریح کرد: پیشرفت از توسعه مهم‌تر است، توسعه در سایه پیشرفت است که به خود منطق می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: اگر کارخانه‌ای در متراژ ۱۰هزار مترمربع باشد و آن را توسعه دهند و به ۲۰هزار مترمربع برسانند، این کارخانه توسعه‌یافته است اما ممکن است پیشرفت نکرده باشد.

وی تصریح کرد: پس پیشرفت با توسعه باید همراه و منطقی رشد کنند؛ به‌طور مثال در چرخه تولید مس اگر فقط بخش اول تولید را در دستور کار قرار دهیم و حجم کار بالا باشد توسعه پیدا کرده‌ایم اما زمانی می‌توان گفت که پیشرفت کرده‌ایم که چرخه تولید کامل باشد لذا همه بخش‌های تولید اعم از فنی، تجهیزات، نیروی انسانی و… باید با هم کار کنند تا پیشرفت حاصل شود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: مسئله مهم‌ترین هم فکر مدیریت است؛ یعنی مدیر متفکر و بابرنامه است که می‌تواند پیشرفت و توسعه را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: یک مدیر بافکر دارای چند ویژگی است؛ مدیر باید دارای دانش لازم در حوزه مأموریت خود باشد، علاوه بر آن باید دارای انگیزه باشد و کار بزرگ را در راستای افق دید وسیع انجام دهد و رقم بزند.

حجت‌الاسلام علیدادی گفت: مدیر باید با برنامه‌ریزی مسیر را طی کند؛ در برنامه‌ریزیِ موفق است که مشکلات و موانع موجود در کار شناسایی و برطرف می‌شوند.

وی افزود: دانش، انگیزه و برنامه برمی‌گردد به نیروی انسانی؛ لذا در روح و روان هرکدام از شما علم و انگیزه نیاز است؛ همچنین برنامه هم برگرفته از فکر انسان است.
امام جمعه کرمان در ادامه تصریح کرد: یک مدیر برای نتیجه‌بخش بودن این برنامه باید ابزارها و بودجه در اختیار داشته باشد.

وی افزود: مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران هم بافکر است و هم دارای دانش لازم، انگیزه، برنامه‌ریزی، ابزار لازم و بودجه است، این مجموعه به نقطه‌ای رسیده است که استان کرمان باید برای مشاهده پیشرفت در منطقه به منطقه، این بنگاه مهم اقتصادی کارآمد را در نظر بگیرد تا با حمایت‌های لازم این بنگاه اقتصادی به پیشرفت دست یابد، لذا تفکر پیشرفت باید حاکم بر این استان باشد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید