• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
تبلیغ بسته‌های حمایتی کرونا در شبکه‌های اجتماعی دامی برای کلاهبرداری
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۲۱/آذر/۱۳۹۹

تبلیغ بسته‌های حمایتی کرونا در شبکه‌های اجتماعی دامی برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا گفت: هر پیامی مبنی بر نیاز افراد به ثبت اطلاعات بانکی آن‌ها در درگاه‌های مشکوک برای دریافت کمک‌ هزینه‌های تعطیلات کرونا از طریق شبکه‌های اجتماعی به طور حتم یک پیام برای کلاهبرداری یا فریب مردم است.


به گزارش #رفسنجان_زیبا؛ سرهنگ امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی با تشویق شهروندان و فعالان اقتصادی به ثبت نام در درگاه‌های جعلی برای دریافت حمایت‌های اقتصادی دولت، قصد دارند تا اطلاعات بانکی آنان را سرقت کنند.
وی افزود: مجرمان سایبری با طرح شایعاتی، شهروندان و فعالان اقتصادی را تشویق می‌کنند تا با افشای اطلاعات شخصی خود، به ظاهر برای دریافت کمک‌های دولتی اقدام کنند و برای این منظور پیام‌هایی جعلی را در شبکه‌های اجتماعی برای آنان ارسال می‌کنند که هدف منتشر کنندگان شایعات پرداخت بسته حمایتی، سرقت اطلاعات بانکی و هویتی افراد است.
امین یادگار نژاد تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب اینگونه شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و موارد خواسته شده از سوی سایت‌ها و درگاه‌های مشکوک در کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی را دنبال نکنند.
وی گفت: هرگونه کمک و حمایت اقتصادی قطعا از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود و هرگونه پیام در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی یا ارسال پیامک به شهروندان قطعا نوعی فریب است.
رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: ‌پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می توانند با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید