• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رویش نو| شهرک صنعتی شهر صفائیه نوق رفسنجان احیاء می شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۲۹/دی/۱۴۰۱

رویش نو| شهرک صنعتی شهر صفائیه نوق رفسنجان احیاء می شود

اولین نشست تخصصی رویش نو با هدف آزاد سازی اقتصاد مولد در بخش فردوس و شهر صفاییه برگزار و ضمن تبادل تجربیات مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و سرمایه گذاران شهر صفائیه، پیرامون احیاء شهرک صنعتی صفائیه تصمیم گیری شد.


رفسنجان زیبا| به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح الله بهرامشاهی در دیدار با امام جمعه شهر صفائیه، گفت: نیروی آماده کار و متخصص برای سرمایه گذاران جذابیت دارد؛ هلدینگ هایی در یزد به علت کمبود نیروی کار به سمت منطقه ویژه اقتصادی می‌آیند تا از این نیروها استفاده کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به کمبود آب رفسنجان و تلاش برای تغییر مسیر اشتغال مردم از کشاورزی پسته به سمت صنعت و کشاورزی کم آب بَر، افزود: سرمایه باید تولید ثروت کند درغیر این صورت محکوم به نابودی هستیم؛ سردار اقتصادی کم داریم تا بتواند ظرفیت اقتصادی کشورهای منطقه را برایمان فعال کند.

وی با بیان اینکه صندوق سرمایه های خُرد در منطقه ویژه ایجاد شده و مردم می‌توانند سرمایه اندک خود را به صورت شرکت های سهامی پروژه ای آزاد کنند، گفت: وقتی سرمایه جمع شد پروژه به بهره برداری و سوددهی می‌رسد و این صندوق منحل و به شرکت تبدیل می‌شود و آورندگان سرمایه، صاحبان سهام آن شرکت هستند.

بهرامشاهی با بیان اینکه کارخانه باید جایی احداث شود که ظرفیتش را داشته باشد، اظهار کرد: گاهی اوقات سرمایه گذارانی اصرار بر سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را دارند که واحد تولیدی مدنظرشان متناسب با ظرفیت های منطقه نیست و ما آنها را به شهرک های صنعتی معرفی می‌کنیم؛ برای ما آبادانی شهر مهم است نه محل احداث واحدهای صنعتی.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم چنین از ایجاد کارگو ترمینال در فرودگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی این مجموعه می‌توان محصولات گلخانه ای را به سراسر کشور و کشورهای دیگر ارسال کنیم.

حجت الاسلام رفیعی امام جمعه شهر صفائیه نیز اقتصاد هر منطقه را به منزله ستون فقرات آن منطقه دانست و افزود: عمده مشکلات مردم در زمینه اقتصادی به بیکاری و اشتغال برمیگردد که ریشه خیلی از جرائم هم مشکلات اقتصادی است.

وی ضمن اشاره به مهاجرت زیاد از بخش فردوس، ریشه مهاجرت مردم را اشتغال بیان کرد و با تأکید بر اینکه اافزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری نیز به بیکاری برمی‌گردد، تصریح کرد: سرمایه های مردم باید به سمتی برود که با عوض شدن اقلیم آب و هوا کارخانه ها فعال باشد.

گزارش از بهناز شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید