• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بیش از ۲۵۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم/ مردم انشعابات غیرمجاز را گزارش دهند
دسته بندی: عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۱/تیر/۱۴۰۰

بیش از ۲۵۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم/ مردم انشعابات غیرمجاز را گزارش دهند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت:با توجه به خشکسالیهای پی در پی و کاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا مصرف آب را بیش از اندازه نموده است.


رفسنجان زیبا| حسین چرخ انداز در دیدار با فرماندار رفسنجان در خصوص آخرین وضعیت آب شهرستان بیان کرد: در حال حاضر مخازن آب شهرستان در وضعیت مناسبی نیست و در بیشتر نقاط شهرستان با کمبود و افت فشار آب روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه گرمای هوا باعث استفاده بیش از حد مردم از کولرهای آبی شده است ، افزود: هر کولر آبی به‌طور متوسط ۴۰۰تا ۶۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف دارد چنانچه ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهیم می توانیم با همیاری یکدیگر مشکلات کم آبی و قطعی آب را با چالش کمتری پشت سر بگذاریم

چرخ انداز ادامه داد: از مردم خواهشمندیم دور کولر آبی را در حالت کند قرار داده و اگر کولرها در معرض نور آفتاب قرار دارند ، آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب‌شان افزایش می‌یابد. این در حالی است که قرار گرفتن کولرها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن‌ها، ضمن افزایش کارایی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدررفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند.

وی به نصب مستقیم پمپ به کنتور، بدون استفاده از مخزن ذخیره آب توسط برخی از شهروندان اشاره کرد و افزود: این کار علاوه بر اینکه یک کار غیر قانونی و نادرست است، در صورت مشاهده جمع آوری و جریمه به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان در بخش دیگری از صحبت هایش به وضعیت آب شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زمان پیک مصرف ، بیش از ۲۵۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم ، لذا از مردم خواهشمندیم در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

وی در پایان از شهروندان محترم درخواست کرد: از نصب انشعاب غیر مجاز جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده مراتب را به اداره آب و فاضلاب رفسنجان گزارش دهند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید