• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بلوار ورودی دانشگاه ولیعصر عج به نام اولین شهید دانشجوی رفسنجان نامگذاری شد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۱۰/خرداد/۱۴۰۰

بلوار ورودی دانشگاه ولیعصر عج به نام اولین شهید دانشجوی رفسنجان نامگذاری شد

بلوار ورودی دانشگاه ولیعصر عج به نام مهندس شهید حسن بصیرزاده اولین شهید دانشجوی رفسنجان نامگذاری شد.


رفسنجان زیبا| در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولین محلی و خواهر شهید برگزار شد، از یادمان مهندس شهید حسن بصیرزاده اولین دانشجوی شهید رفسنجان واقع در بلوار ورودی دانشگاه رونمایی شد.

یادمان شهید بصیرزاده به همت حمید مجیدی دانش آموخته رشته فیزیک دانشگاه ولیعصر عج ساخته و شامل زندگینامه آن شهید بزرگوار است.

شهید مهندس حسن بصیرزاده در سال ۱۳۳۱ در شهرستان رفسنجان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. دوران تحصیل خود را تا مقطع دیپلم در رفسنجان گذراند. سپس با پذیرفته ‌شدن در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف، عازم تهران شد.

او همزمان با تحصیل در امور فرهنگی و تبلیغات مذهبی فعالیت گسترده ای داشت. وی از چهره های درخشان قبل از انقلاب بود. از خصوصیات بارز او پایداری در راه هدف و تحمل سختی‌ها بود. او با توجه به فعالیت های انقلابی و سیاسی که علیه رژیم پهلوی داشت تحت نظر قرار گرفت و در تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۵۵ طبق گفته صاحبخانه اش، به وسیله کلانتری ۱۱ تهران با ۱۲ نفر از هم فکرانش دستگیر و دیگر خبری از او نشد.

والدین او به تمام مراکز انتظامی مراجعه کرده ولی از او اثری پیدا نکردند تا اینکه در روزنامه مورخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۵۷ و همچنین از تلویزیون اعلام شد که نامبرده بدست ساواک به درجه رفیع شهادت نائل گردیده است.

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید