• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
برگزاری جشنواره “دا” به مناسبت روز زن در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: چهارشنبه ۱۵/بهمن/۱۳۹۹

برگزاری جشنواره “دا” به مناسبت روز زن در رفسنجان

جشنواره “دا” کاری از هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی شهرستان رفسنجان همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) برگزار شد.


رفسنجان زیبا| در این ویژه برنامه که با حضور فرماندار، بخشدار، رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس اداره میراث فرهنگی، مشاور امور بانوان فرمانداری و جمعی از مسئولین و مدیران شهرستان با همکاری شهرداری رفسنجان در کاروانسرای شاه عباسی برپا گردید، از همسر شهید بخشی از شهدای رفسنجان تجلیل شد.

برپایی نمایشگاه توانمندی های بانوان رفسنجان شامل غرفه های پته، مس، زیورآلات، سفال، قالی و پخت نان های محلی و سنتی، اجرای موسیقی محلی استان کرمان و هم چنین اجرای سرود “میم مثل مادر” توسط گروه آوای دستان از جمله برنامه های این جشنواره بود.

جواد حاج باقری رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در حاشیه برگزاری جشنواره “دا” در رفسنجان با اشاره به لزوم برگزاری ویژه برنامه های مفرح برای خانواده ها در ایام مختلف سال، گفت: حال که شرایط و محدودیت های کرونایی امکان برگزاری برنامه ها را با حضور فیزیکی مردم سلب کرده است، باید به بهانه های مختلف ضمن توجه به دستورالعمل های بهداشتی امکان حضور مطلوب شهروندان را در کنار یکدیگر فراهم کرد.

وی با بیان اینکه هیات ورزش روستایی رفسنجان همواره طی سالهای گذشته با برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی اتفاقات مثبت و تاثیرگذاری را در شهرستان رقم زده است، خاطرنشان کرد: احیاء بازیهای بومی و محلی شهرستان و حمایت از بانوان توانمند در روستاها و هم چنین راه اندازی تیم های ورزشی در بخش ها و روستاهای شهرستان با همکاری شوراها و دهیاری ها از جمله مهمترین برنامه های این هیات است.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی ضمن اشاره به اجرای طرح سنجش ساختار قامتی دختران و زنان روستایی، گفت: این طرح با همکاری و حمایت نماینده رفسنجان، فرمانداری، اداره ورزش و جوانان و شوراهای ورزشی در روستاها به منظور سنجش سلامتی بانوان در روستاها اجرا شده است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید