• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بخشی از خون جنوب استان توسط انتقال خون رفسنجان تأمین می شود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: سه شنبه ۲۴/خرداد/۱۴۰۱

بخشی از خون جنوب استان توسط انتقال خون رفسنجان تأمین می شود

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: در این مرکز علاوه بر اینکه خون رفسنجان را تامین می کنیم بخشی از خون جنوب استان نیز تامین می شود.


رفسنجان زیبا| مهدی محمدحسینی در مراسم گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان خون اظهار کرد: ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون است که هر ساله در جهان در این روز از اهداکنندگان خون تقدیر می شود.

وی با اشاره به اینکه با همت خیرین بنای این مرکز در سال ۷۴ زده شد بیان کرد: راه اندازی اولین واحد سیار استان با همت شهرداری وقت رفسنجان انجام شد و اولین اتوبوس اهدا شد که با این اتوبوس حدود ۳۰ درصد خون های اهدایی جمع آوری می شد که درصد بالایی برای تامین خون شهرستان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز بیش از هزار خون گیری در ماه انجام می دهد، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در رفسنجان برای فرهنگ سازی بحث پراکندگی شهرستان است.

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم خیر رفسنجان با این مرکز داشتند تصریح کرد: ذخایر ما ذخایر خوبی است و پیش بینی بحران ها را داشتیم و ذخایر مطمئنی از خون و فرآورده های خونی تامین شده است.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان خاطرنشان کرد: در این مرکز علاوه بر اینکه خون رفسنجان را تامین می کنیم بخشی از خون جنوب استان نیز تامین می شود و در سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار و ۷۶۰ مراجعه کننده داشتیم که ۱۰ هزار و ۲۴ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

محمدحسینی هدف و اولویت اصلی مرکز انتقال خون را سلامت اهدا کنندگان دانست و گفت: با اینکه در جهان، خون خانم ها سالم ترین خون است یکی از مشکلات ما در رفسنجان درصد پایین اهداکنندگان خانم است و تنها ۳ درصد اهداکنندگان ما خانم هستند.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان اضافه کرد: سن اهداکنندگان بین ۱۸ تا ۶۵ سال است و بیشترین رنج سنی ۳۶ تا ۴۰ سال است.

تجلیل از اهداکنندگان خون در رفسنجان از برنامه های روز جهانی اهداکنندگان خون در رفسنجان بود که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید