• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بازدید ۱۰۸ هزار گردشگر از رفسنجان/ بزرگترین خانه خشتی جهان در صدر بازدیدها
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۱۷/فروردین/۱۴۰۲

بازدید ۱۰۸ هزار گردشگر از رفسنجان/ بزرگترین خانه خشتی جهان در صدر بازدیدها

فرماندار رفسنجان گفت: بیش از ۱۰۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی در نوروز ۱۴۰۲ از جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید کردند.


رفسنجان زیبا | حسین رضایی با اعلام این خبر گفت: از مجموع بازدیدهای نوروزی بیش از ۲۰ هزار نفر از بزرگترین خانه خشتی جهان واقع در قاسم آباد رفسنجان دیدن کردند.

رضایی ادامه داد: از پانزدهم اسفند سال گذشته تا شانزدهم فروردین امسال بیش از ۱۰۸ هزار و ۴۱۴ گردشگر از آثار و اماکن تاریخی و ابنیه های گردشگری رفسنجان بازدید کردند.

وی از افزایش رشد گردشگران نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، بیش از ۳۰ هزار نفر از آثار تاریخی و بیش از ۲۲ هزار نفر از اماکن مذهبی بازدید داشتند.

رضایی ادامه داد: در نوروز امسال بیش از ۴۹ هزار و ۲۰۰ نفر از جاذبه های طبیعی و بیش از ۶ هزار گردشگر هم از آثار دست ساز دیدن کردند.

وی با اشاره به افزایش بازدیدها از خانه حاج آقاعلی معروف به بزرگترین خانه خشتی جهان، گفت: بهره برداری شرکت همگامان مجتمع مس سرچشمه از این عمارت و برپایی غرفه های صنایع دستی، گیاهان دارویی، شربت خانه، کتابفروشی، نمایشگاه حجاب اسلامی، سوغات رفسنجان، رستوران و… در آن موجب استقبال بیشتر از مجموعه شده بود.

رضایی در ادامه از استقرار بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی خبر داد و افزود: از این تعداد هفت هزار و ۲۵۰ نفر در اقامتگاه های غیر رسمی اسکان یافتند که رشدی معادل ۶۱.۶۷ درصد را ثبت کردند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز چهار هزار و ۵۰۰ نفر از اقامتگاه های رسمی شامل هتل ها، مجتمع های گردشگری، مهمانپذیر، اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافر استفاده کردند که این میزان رشد ۳۸.۳۳ درصد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

رفسنجان دارای بیش از ۳۰۰ اثر گردشگری از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان، دره راگه، موزه مردم شناسی، دهکده گردشگری اودرج، درخت ۱۵۰۰ ساله پسته، تپه های ماسه بادی، قلعه های تاریخی، کاروانسرای شاه عباسی و غیره است.

خبر از رضا شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید