• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بازدید از واحدهای تولیدی در پنجمین سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۲۸/دی/۱۴۰۰

بازدید از واحدهای تولیدی در پنجمین سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

در پنجمین سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، از شرکت‌های برافراز کشاورز پارس و تاپ‌اکو بازدید شد.


رفسنجان زیبا| به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، در پنجمین سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه، بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از شرکت برافراز کشاورز پارس بازدید کرد.

این شرکت دانش‌بنیان که از سال ۸۹ تأسیس شده، در زمینه تولید کودهای شیمیایی فعالیت می‌کند و بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی دارد.

مهندس حیدری مدیرعامل شرکت برافراز کشاورز پارس به تولید ۶۰۰ تن کود شیمیایی در ماه اشاره کرد و از انجام کارهای تحقیقاتی در این شرکت یاد کرد و گفت: برای طرح توسعه شرکت نیز برنامه داریم؛ سال ۹۹ به‌عنوان فناور برتر کشور معرفی شدیم و به‌طور تخصصی در خصوص پسته و شوری (استفاده از آب‌های شور) تحقیقات انجام می‌دهیم.

مهندس حیدری همچنین خواستار رفع موانع تولید و حذف بروکراسی‌های اداری برای تولیدکنندگان شد و از طراحی سیستم آبیاری زیرسطحی و بومی‌سازی آن خبر داد و گفت: با استفاده از این سیستم باغ‌های خرده‌مالک نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

این تولیدکننده نمونه جدیدترین کار این شرکت تحقیقاتی را پرورش نوعی کفشدوزک خاص ساکن استان کرمان برای مبارزه با آفات محصولات گلخانه‌ای و باغی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: کارهای تحقیقاتی روی گوگرد را در حال انجام داریم که بتوانیم آن را جایگزین سموم کنیم.

شرکت تا‌پ‌اکو که در زمینه تولید فروکروم پرکربن فعالیت می‌کند، در ادامه پنجمین سه‌شنبه‌های صنعتی بازدید شد؛ این شرکت بنا به دلایلی ازجمله کمبود برق در حال حاضر تعطیل است و ۲۱۰ نفر نیرو اشتغالزایی داشته که با این تعطیلی، بخش عمده‌ای از نیروهای این شرکت هم تعدیل شده و تنها ۳۰ نفر از نیروهای شرکت حفظ شده‌اند.

وی با قدردانی از بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای پیگیری مشکلات مربوطه در این واحد تولیدی، ابراز امیدواری کرد با رفع کمبود برق و حل منابع مالی مجدد شاهد تولید در این کارخانه باشیم و حداقل بتوانیم یکی از سه کوره را راه‌اندازی کنیم.

مدیر کارخانه تاپ‌اکو با اشاره به اینکه این کارخانه سال ۹۴ تأسیس و از اردیبهشت ۹۷ شروع به فعالیت و تولید کرد. خاطرنشان کرد: بخش عمده مواد اولیه این کارخانه از جنوب استان و بخشی هم از خراسان تأمین می‌‌شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید