• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
انتصاب سه مشاور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۰۲/خرداد/۱۴۰۲

انتصاب سه مشاور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

سه جوان رفسنجانی به عنوان مشاورین آینده پژوهی، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و راهبری مدیران کارآفرین در منطقه ویژه اقتصادی منصوب شدند.


رفسنجان زیبا| با حکم روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه، دکتر محمدمهدی احمدیان نسب به عنوان مشاور آینده پژوهی منصوب شد.

وی در حکم دیگری مهندس عبدالکریم صابری را به عنوان مشاور فناوری اطلاعات و برنامه ریزی (فن آوری هوشمندسازی) معرفی کرد.

بهرامشاهی هم چنین امیرآرام احمدی نژاد را به عنوان مشاور راهبری مدیران کارآفرین منطقه ویژه اقتصادی منصوب نمود.

دکتر محمدمهدی احمدیان مشاور آینده پژوهی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: از زمانی که بشر بر زمین گام نهاد همواره اشتیاق فهم و درک آینده را داشته است.

وی ادامه داد: در عصر دانایی دانش اساسی ترین سرمایه انسان ها و سازمان ها و حکومت هاست. این عصر عصر رشد حیرت انگیز علوم و فناوری ها، هم افزایی میان انها و تغییر شتابان و عصر پیچیدگی، ابهام و عدم قطعیت هاست.

احمدیان خاطرنشان کرد: آینده پژوهی و یا آینده نگاری از جمله مولفه های حساس مدیریت مدرن در جهان تلقی می شوند. آینده پژوهی پیشگویی رخدادهای آینده نیست بلکه ترسیم آینده های بدیل  و به عبارتی عدم قطعیت ها، ابهامات و پیچیدگی ها را مدیریت می‌کند.

مهندس عبدالکریم صابری مشاور حوزه فناوری اطلاعات و برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز گفت: در گام نخست تصمیم داریم که از فناوری اطلاعات به عنوان یک پایه برای کارهای آینده منطقه ویژه رفسنجان استفاده کنیم و فناوری اطلاعات یک افق برای منطقه باشد.

مهندس صابری اضافه کرد: در گام دوم تصمیم داریم فعالیت هوشمندسازی را در شهر و استان اجرا کنیم و منطقه ویژه رفسنجان، قطب این هوشمندسازی باشد.

مشاور حوزه فناوری اطلاعات و برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها برای همگام شدن با چشم‌انداز وسیع و پر سرعت فناوری اطلاعات به مشاور فناوری اطلاعات تکیه می‌کنند، اظهار کرد: در صورتی که به این امر مهم در کسب و کار خود بی‌توجه باشند نمی‌توانند سریع و دقیق عمل کنند و ممکن است توسط رقبای خود که به مشاوره اهمیت می‌دهند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند، در معرض خطر قرار بگیرید.

وی بیان کرد: سازمان‌های موفق به آینده نگاه می‌کنند، جایگاهی که می‌خواهند تصاحب کنند و پتانسیل‌های خود را شناسایی می‌کنند و فناوری‌هایی را ترسیم می‌کنند که آن‌ها را به آنجا برساند.

صابری ادامه داد: برای بسیاری از سازمان‌ها، مشاور فناوری اطلاعات بخش بزرگی از این نقشه راه است. حتی اگر منابع داخلی مناسبی دارند، استفاده از خدمات مشاوره توسط فناوری اطلاعات چه برای یک پروژه یک‌بار مصرف و چه برای مشاوره و راهنمایی استراتژیک مداوم، بسیار حائز اهمیت است.

امیرآرام احمدی نژاد مشاور راهبری مدیران کارآفرین منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز کارآفرینی را پروسه‌ی بسیار حساسی دانست که عوامل بسیاری در روند آن دخیل هستند.

وی افزود: کارآفرینی، مدیریت و رهبری سه عامل بهم پیوسته در مسیر رسیدن یک مجموعه به موفقیت هستند؛ ممکن است یک کارآفرین ناخواسته در مسیر اشتباهی قرار گیرد که‌ ما به آنها مشاوره می‌دهیم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در وهله اول حمایت از کسب و کارهای کوچک را در دستور کار قرار می‌دهیم زیرا این کسب و کارهای کوچک هستند که می‌توانند به کسب و کارهای بزرگ تبدیل شوند و اگر حمایت شوند می‌توانند تاثیرگذار باشند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید