• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
اعلام حمایت شورای شهر رفسنجان از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۱۵/مهر/۱۴۰۰

اعلام حمایت شورای شهر رفسنجان از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و جوانان: شورای شهر از تمامی برنامه ها و حرکت هایی که در جهت تعمیق باورهای دینی و نکوداشت فرهنگ اصیل ایرانی باشد در حد خود حمایت خواهد کرد.


رفسنجان زیبا| سیدابراهیم صباغ جعفری در مراسم اختتامیه سوگواره هفتمین سالروز آئین ثبت ملی جوش زنی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، با تسلیت ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: امام حسین(ع) متعلق به هیچ فرهنگ و نژاد خاص و کشور خاصی نیست بلکه متعلق به تمام آحاد بشریت است. امروزه سیره و چراغ هدایت امام حسین(ع) آئین نجات بخش تمام ملل خواهد بود.

وی با بیان اینکه نشستن در کشتی نجات امام حسین(ع) راه نجات تمام امم و ملت ها است، تصریح کرد: اگر امروز عالم پر از ظلم شده بخاطر فاصله گرفتن از این مکتب عاشورایی است. همه افراد و قومیت ها از هر نژاد و فرهنگ برای این سوگواری برنامه ای دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان خاطرنشان کرد: مردمان سرزمین من نیز آئینی به نام جوش زنی دارند. در این آئین افرادی به صورت حلقه وار دور شمع وجودی آقا اباعبدالله الحسین(ع) حلقه می زنند و به ذکر مصیبت و توسل به آستان مقدس امام حسین(ع) می پردازند.

صباغ جعفری ادامه داد: آئین جوش زنی ایران در هفتمین سالگرد ثبت ملی خود است و همه ساله با برنامه های متنوع و متناسب با ایام سال برگزار شده و مورد استقبال آحاد مردم قرار گرفته و قطعاً اگر ویروس منحوس کرونا نبود این آئین ثبت جهانی خود را نیز طی می کرد و در سطح جهان برای همه مرد م دنیا عرضه می شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر رفسنجان تاکید کرد: شورای شهر رفسنجان بنا به رسالت فرهنگی که دارد خود را متعهد به حمایت از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی می داند و از تمامی برنامه ها و حرکتهایی که در جهت تعمیق باورهای دینی و نکوداشت فرهنگ اصیل ایرانی باشد در حد خود حمایت خواهد کرد.

صباغ جعفری در پایان گفت: از این آئین مردمان سرزمین خود حمایت کرده و از برگزارکنندگان این سوگواره صمیمانه قدردانی و تشکر می کنیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید