• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
اشتغالزایی خیریه «کوثر» در کشکوئیه/ راه اندازی شعبه تولیدی دستکش صنعتی در آینده ای نزدیک
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۲۱/آبان/۱۴۰۰

اشتغالزایی خیریه «کوثر» در کشکوئیه/ راه اندازی شعبه تولیدی دستکش صنعتی در آینده ای نزدیک

مدیرعامل مؤسسه خیریه کوثر رفسنجان گفت: برای اشتغالزایی در کشکوئیه ظرفیت های زیادی وجود دارد که به کمک خیران می توانیم در این راستا گام برداریم تا خانواده های زیادی صاحب شغل و درآمد شوند.


رفسنجان زیبا| به گزارش روابط عمومی مؤسسه خیریه کوثر، محسن اسماعیلی مدیرعامل این خیریه در جلسه ای که صبح امروز در بخشداری کشکوئیه با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار، اعضا شواری شهر، رئیس آموزش و پرورش، نمایندگان روستاهای بخش کشکوئیه و تعدادی از خیران منطقه برگزار شد، با نگاهی به تاریخچه تأسیس این مؤسسه خیریه اظهار کرد: خیریه کوثر رفسنجان سال ۱۳۹۰ با هدف تأمین جهیزیه دختران نیازمند تأسیس شد و با راه اندازی اولین بازارچه، طی سه روز خیران و مردم کمک کردند بازارچه ۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد کسب کرد و بازارچه دوم نیز ۱۵ میلیون تومان، که کل این هزینه صرف جهیزیه دختران شد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال ۱۷ دوره بازارچه همراه با جشن‌های متنوع برگزار کردیم، افزود: از همان روز اول بنا را بر اشتغالزایی گذاشتیم که بر این اساس سال ۱۳۹۲ با مبلغ ۴۰ میلیون تومان که خیران کمک کردند، کارگاه خیاطی درخور توجهی راه اندازی کردیم و ۱۸ نفر مشغول به کار شدند.همان سال با حمایت مسؤولان شهرستان نمایندگی محصولات نان رضوی را از مشهد اخذ کردیم و ۴ کیوسک در سطح شهر دایر و ۸ نفر هم در این حوزه مشغول به کار کردیم.

اسماعیلی از تأسیس صندوق وام خیریه با ۱۱ میلیون تومان سرمایه اولیه در سال ۱۳۹۰ یاد کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه صندوق ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شده است و تا کنون بیش از ۵ میلیارد تومان وام بدون سود پرداخت کردیم که این صندوق چرخه خیر ماندگاری شده است که خیران به تازگی به نیت اموات خود پول به صندوق واریز می کنند که از مردم گره گشایی شود.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در استان، کارگاه تولید دستکش صنعتی را با کمک خیران با اعتبار یک میلیارد تومان و با حضور ۵ نفر از زنان نیازمند در بهمن ماه سال ۹۹ راه اندازی کردیم و در حال حاضر پس از هشت ماه ۳۷ نفر مشغول به کار هستند؛ ضمن اینکه دو نفر از بانوان شاغل در کارگاه دستکش دوزی اهل کشکوئیه هستند که با آموزش هایی که می بینند در صورت راه اندازی کارگاه دستکش در کشکوئیه می توانند ظرفیت خوبی باشند که سایر بانوان هم بتوانند از مهارت آنها استفاده کرده و در کارگاه مشغول به کار شوند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه کوثر رفسنجان با ذکر این مطلب که مس سرچشمه روزانه ۳۰۰ جفت دستکش مصرف دارد که در کارگاه ما تولید می شود، اضافه کرد: از اقصی نقاط کشور سفارش دوخت دستکش داریم که امیدواریم با توسعه کارگاه و افزایش ظرفیت تولیدمان و راه اندازی شعبه کشکوئیه بتوانیم دستکش مورد نیاز دیگر نقاط کشور را هم تولید کنیم.

وی به دیگر اقدامات خیریه اشاره و از توزیع ۱۱۰۰ حواله جهیزیه طی ۱۰ سال به دختران نیازمند خبر داد و افزود: بدون تحقیق هیچ کمکی انجام ندادیم و با گروه تحقیق خیلی قوی که داریم و همراهی خیران توانستیم گام های بیشتری برای نیازمندان برداریم و از یک، تا ۴ قلم جهیزیه به دختران اهدا کرده ایم که از نوق، کشکوئیه و سایر نقاط شهرستان بودند.

اسماعیلی در ادامه به راه اندازی شعبه مؤسسه خیریه در کشکوئیه در مردادماه سال گذشته و برخی اقدامات انجام شده در این بخش را متذکر شد و گفت: طی یک سال گذشته ۲۰ مورد کمک جهیزیه، اهدای حواله های ۳ و ۴ میلیون تومانی، اهدای حواله فرش، ۱۵ مورد وام ۵ میلیون تومانی و اهدای تعداد ۴۰ سبد کالا به ارزش هر سبد ۳۰۰ هزار تومان، همچنین اهدای ۱۵۰ بسته گوشت گرم، ۲۰ فقره کارت هدیه ۵۰ هزارتومانی و ۱۰ فقره کارت ۱۰۰ هزارتومانی و تعداد ۴۰ حواله ۴۰۰ هزار تومانی خرید کالا در ایام نوروز انجام شده است.

وی اضافه کرد: دو خانواده نیازمند کشکوئیه تا یک ماه آینده جهیزیه دختران خود را تحویل می گیرند.

اسماعیلی از تحویل دستگاه اکسیژن ساز به بیماران نیازمند یاد کرد که از کشکوئیه هم متقاضی بوده و استفاده شده است و ادامه داد: با توجه به احداث پروژه مسکونی ۴۸ واحدی ویژه زوج های نیازمند در رفسنجان که از یک تا سه سال می توانند از آنها بهره مند شوند، خیران هم پای کار باشند که در کشکوئیه هم واحدهای مسکونی احداث و در اختیار زوج ها قرار بگیرد.

وی راه اندازی مطب دندانپزشکی در رفسنجان و ارائه خدمات رایگان به نیازمندان را هم ذکر و بیان کرد: تقاضاهایی که در کشکوئیه داشتیم و به دفتر ارسال شده؛ مشاوره خانواده، فیزیوتراپی، سونوگرافی و مرکز ترک اعتیاد بوده که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم در این زمینه ها گام برداریم.

مدیرعامل مؤسسه خیریه کوثر رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که بزرگترین کاری که در خیریه های رفسنجان انجام دادیم، پرهیز از رقابتی عمل کردن و موازی کاری بوده است، افزود: سامانه ای راه اندازی کردیم که در حال حاضر ۱۲ خیریه فعال شهرستان در آن ثبت هستند و هرکس از هر خیریه ای کمک گرفته باشد با کد ملی مادر مشخص می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: در کنار تولید دستکش می توانیم تولید پیچ و مهره که نیاز مس است، تولید آجر نسوز دیگر نیاز مس، تولید قارچ، همچنین تولید چرم برای دستکش و کارهای کیف و کفش را راه اندازی کنیم که اگر بتوانیم با هزنیه کمتری در کشکوئیه تولید چرم را ایجاد کنیم، حداقل ۲۰ نفر اشتغالزایی می شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید